Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NCBW Sam-kode SAM-1790 Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 36,80 NRT 14,65 DW - Klstr. 8,5 / 13,5
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1862 Værft Skibsbygmester ikke fremfundet. Byg.by Liverpool Byg.land England
Dimension 71,0 x 12,1 x 7,0 fod. Maskine Dampmaskine 25 nHK til en skrue.
TeknikMat. klink af jern. 1 dæk. Galion med krølle.
Person-infoKaptajn I. Sørensen, 1869-1871. Kaptajn C.E. Thorlacius, 1873.
Reg.by Helsingør / København Reg.land Danmark Omdøbt fra BALDUR Omdøbt til -
Rederi Solgt 1866-12-03, skødedato, til Dampskibsinteressentskab i Helsingør, Helsingør, og 1866-12-11 næ. til LAERTES. Rederi
før - efter
Solgt 1874 til Kjøbenhavn-Malmö D/S, København. Solgt 1874-07-09, skødedato, til DFDS, København. Hjs. fra 1875-05-21 København. Oph. 1876-09-14.
ReferencerÅrbog 1967-08. KOP-1. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 1967 p.165: kun navn. (Prior) Detaljer stemmer ikke helt med Fred. (Fred.) p.45: Data. (ID3484) p.156: Data og kilder.
Tidligste år
 
1874 Seneste år
 
1876

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1867 - 1874 BALDUR / BALDER NCBW Købt 1865-09-04 i Lübeck til Dampbaaden Lillebelt A/S, Middelfart, og næ. til BALDUR. Omb. 1865-11-00 fra LST til PA.
1874 - 1876 NCBW Solgt 1866-12-03, skødedato, til Dampskibsinteressentskab i Helsingør, Helsingør, og 1866-12-11 næ. til LAERTES.