Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype PA
BRT 110 NRT 70 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1825 Værft Skibsbygmester J. Lang. Byg.by Dumbarton Byg.land Skotland
Dimension 90,9 x 16,0 x 8,0 feet. Maskine Dampmaskine 35 nHK 1-cyl. maksine fra R. Napier. Ny kedel 1833.
TeknikMat. kravel af træ, 1 dæk. Passagerskib.
Person-info-
Reg.by Flensborg Reg.land Tyskland Omdøbt fra BEN LOMOND (UK) Omdøbt til -
Rederi B. til Benlomond Steamboat Co., Leith. Flere ejere inden indfl. 1836 til Flensborg Dampskibs Compagni, Flensborg, og næ. til UNION. I fart på ruter Flensborg, Kallehave, Vordingborg, Svendborg, Sønderborg. Rederi
før - efter
Solgt 1842 til Skibsbygmester Prahm, Kiel, og omb. til skonnert og ejet 1843 af F.J.J. Frahm, Kiel.
ReferencerORG-N. Årbog 1967-05. Årbog 1981-19. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 1967 p.136: Sammenholdt med IRIS (ID 6244). (BOG) Årbog 1981 p.221. (Fred.) p.86: Data. (ID3484) p.91: Data og kilder.
Tidligste år
 
1825 Seneste år
 
1842