Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Fregatskib Brugstype LST
BRT - NRT - DW - Klstr. 180
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0006
Byg.år 1774 Værft Bodenhoffs Plads. Skibsbygmester Eskild Eskildsen Tønsberg. Bilbrev 1774-10-31. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 114-2 x 32-4 x 15 fod. Maskine Sejl. Fregatskibsrigning.
TeknikData ikke fremfundet endnu.
Person-infoKaptajn H.M. Foss, 1774. Kaptajn B. Høyer, 1776. Kaptajn B.L. Høyer, 1779. Kaptajn Fuglede, 1780. Kaptajn Engersløw, 1783, 1785. Kaptajn Winther, 1788. Kaptajn Peter Norden Sølling på rejsen fra 1790-09-05.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Asiatisk Kompagni, København. Rederi
før - efter
-
ReferencerORG-N. Årbog 1981-08. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 1981 p.93: sejlads 1782 i konvoj HOLSTEN fra Kap det gode Håb. (Klem-1) p.76, 236: Rejse til Ostindien 1774, 1776, 1778, 1779, 1780, 1783, 1785, 1788, 1790. På side 210 under Bodenhoff, fejlagtigt tillagt Ostindisk Kompagni. (Rasch + Sveistrup 1948) p.43 + 304f: Rejse 1774 varer med ud. (Bombebøssen) p.5: Peter Norden Sølling var fører på rejsen 1790-
Tidligste år
 
1774 Seneste år
 
1792