Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NSCP / OZGB Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 4874 NRT 3121 DW 7600 Klstr. -
BT - NT - IMO 5603329 Byg.nr. 0490
Byg.år 1912 Værft Barclay, Curle & Co. Afløb 1911-11-10. Afleveret 1912-05-00. Byg.by Glasgow Byg.land Skotland
Dimension 370,4 x 53,2 x 27,1 / 31,0 feet (kend.) Maskine Diesel 2500 iHK B&W 8-cyl. 4SA motorer, 2 stk. til dobbelt skrue.
Teknik2 dæk, awningdæk type, 22 pax. Lille udstødningsrør i mast. 3 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til NOUMEA (US)
Rederi B. til EAC, København. Rederi
før - efter
Solgt 1934-07-13 A. til Flood Brothers - Carriso Inc., San Francisco, USA, og næ. NOUMEA. Solgt 1937-04-00 til Danmotor Skibs-AS/, Oslo, og næ. til DAN af Panama. Forlist 1937-12-16 efter stranding ved Gisslan på Ålandsøerne. Oph. 1938-03 efter salg til T.W. Ward, Grays Essex, som skibet lå havareret i København. Oph. begyndt 1938-04-24.
ReferencerEAC K-071. Fartøj BYG K-18. FEN-06-0813. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:5177. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:5177 = EAC K-071) Surveybog, original fra Lloyd's med små tegninger og mange data. (H&S 1996:5177 = BYG K-18) Specifikationsbog 1912. (Fred.) (Mir.)
Tidligste år
 
1912 Seneste år
 
1938
Reference : Foto af JUTLANDIA (I)