Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NCPS Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype TK
BRT 2292,5 NRT 1642,41 / 1592,55 DW 2850 + 600 / 3450 Klstr. -
BT - NT - IMO 1114662 Byg.nr. 0162
Byg.år 1890 Værft B&W. Afløb 1890-09-06. Afleveret 1890-10-24. Bilbrev 1890-10-11. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 272,7 x 36,2 x 18,0 / 24,9 fod, maskinrum 54,4 fod (kend.) og 275,8 x 38,0 x 25,6 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 200 nHK, 1000 iHK triple expansion maskine af værftets type. Samt råsejlsrigning på fokkemast og skonnertsejl.
TeknikFart 10 knob. Mat. klink af stål. 1 dæk plus overdæk, spardæk type. 3 master, rundt spejl, lodret stævn, maskine agter. Lastede 17000 tønder i tanke. Aptering på dæk forude for dæksmandskab, midtskibs for officerer og agter for maskin- og cateringmandskab. 8 pax.
Person-infoBesætning 22 mand. Kaptajn fra ny M.G. Schmidten, Århus.
Reg.by Århus Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til TIOGA (UK)
Rederi B. til Det Danske Petroleums-Aktieselskab, DDPA, København. Rederi
før - efter
Solgt 1901-06-03 R. til Anglo-American Oil Co. Ltd., London, og næ. TIOGA (SHRQ Reg.nr.114.662). Solgt 1910 til Soc. Ballenera Christensen y Cia., Corral, Chile og omb. til hvalkogeri. Forlist 1913-02-04 ved Coronation Island i South Orkney Islands nær Antarktis.
ReferencerORG-N. Årbog 1963-11. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 1963 p.159 med maleri af A. Jacobsen, 1893. (Fred.) p.322. (Mærsk Post) 1965 nr.3 1965-07-01: Tankskibenes fremkomst. (Vikingen) Nr. 9, 1965-09-01: Omtale af skibets forlis. (Mir.) (MK) 1984 nr. 7 pp.38-39: Olietransport. (Rosendahl-2) p.165: Data. (200aar) p.28: Data med tidlig olietransporthistorie + p.31 s/h foto af skibet langs kaj set mod stb. side.
Tidligste år
 
1890 Seneste år
 
1913