ID-nummer | 9524 |
Skibsnavn | LOENO |
Kend.bogstav. | OYEJ |
Sam-kode | SAM-0666 |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | LST |
BRT | 225,93 |
NRT | 122,84 |
DW | 320 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5217878 |
Byg.nr. | 0051 |
Byg.år | 1952 |
Værft | H.C. Christensens Staalskibsværft af 1949 A/S. Afløb 1952-01-05. Afleveret 1952-03-01. |
Byg.by | Marstal |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 101,6 x 21,3 x 8,8 feet (kend.) Forlænget 1959 - nye mål under bemærkninger. |
Maskine | Diesel, 195 iHK Vølund motor. Ny motor 1973 Alpha-Diesel 280 iHK 4-cyl. 2SA motor. |
Teknik | Fart 9 knob. Galeaserigning. 1 dæk, 1 lastrum, 2 luger, maskine og aptering agter. Caroliner nr. 2. |
Person-info | - |
Reg.by | Svendborg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | MAJLITH |
Omdøbt til | GUINEA LOENO (Guinea) |
Rederi | Solgt 1970-07-28 til Kaptajn Niels Aage Henriksen, Svendborg, og næ. til LOENO. |
Rederi før - efter | Solgt 1974-05-24 R. til Captain Herculano Vieira, Conakry, og næ. til GUINEA LOENO. |
Referencer | Caroline. KOP-1. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Caroline) p.187: Detaljer. Omb. 1959-02-05 på byggeværftet. Nye mål: 225,93 BRT, 122,84 NRT, 315 DWt, 130,5 x 21,3 x 8,5 feet (kend.) (Fred.) p.87. Ifølge Lloyd's Register Suppl. 1980 skulle skibet atter i 1979 være overtaget af kaptajn Niels Aage Henriksen, men uden at være vendt tilbage til Danmark. I 1986 iflg. L.R. næ. til OCANTE af Bissau / Guinea, men uden ejer nævnt.(Mir.) |
Tidligste år | 1970 |
Seneste år | 1974 |