Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NHCM Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype PA / LST
BRT 1639 NRT 1020 DW 1800 + 300 Klstr. -
BT - NT - IMO 1081499 Byg.nr. 0115
Byg.år 1881 Værft Bartram, Haswell & Co. Afløb 1881-07-00. Afleveret 1881-07-00. Byg.by Sunderland Byg.land England
Dimension 259,3 x 36,0 x 16,5 / 20,0 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 208 nHK og 800 iHK 2-cyl. compoundmaskine fra J. Dickinson.
TeknikMat. klink af jern, 2 dæk, welldæk type.
Person-info-
Reg.by Helsingør Reg.land Danmark Omdøbt fra PALM BRANCH (UK) Omdøbt til -
Rederi B. til The Nautilus Steam Shipping Co., Sunderland, og k. til: indfl. 1894-12-03 R. af Det Helsingørske D/S A/S, Helsingør, og næ. til OPHELIA. Rederi
før - efter
Forlist 1906-11-23 efter stranding ved Fjand på Jyllands vestkyst.
ReferencerORG-N. Årbog 1944-03. Årbog 1962-02. FEN-12-1680. H&S registr.SR-foto. H&S 1957:2091.
BemærkningerOptræder i årbog 1944 p.71. + Årbog 1962 p.12. (Fred.) Forlist 1906-11-23 ved grundstødning ved Fjand, apteringen brød i brand, men skibet drev nærmere, og mandskab og passagerer blev bjærget. (H&S 1957:2091) Skibsportræt, farver.
Tidligste år
 
1847 Seneste år
 
1906
Reference : Foto af OPHELIA