ID-nummer | 9436 |
Skibsnavn | OPHELIA |
Kend.bogstav. | NHCM |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib / hjulskib |
Brugstype | PA / LST |
BRT | 1639 |
NRT | 1020 |
DW | 1800 + 300 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1081499 |
Byg.nr. | 0115 |
Byg.år | 1881 |
Værft | Bartram, Haswell & Co. Afløb 1881-07-00. Afleveret 1881-07-00. |
Byg.by | Sunderland |
Byg.land | England |
Dimension | 259,3 x 36,0 x 16,5 / 20,0 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 208 nHK og 800 iHK 2-cyl. compoundmaskine fra J. Dickinson. |
Teknik | Mat. klink af jern, 2 dæk, welldæk type. |
Person-info | - |
Reg.by | Helsingør |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | PALM BRANCH (UK) |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til The Nautilus Steam Shipping Co., Sunderland, og k. til: indfl. 1894-12-03 R. af Det Helsingørske D/S A/S, Helsingør, og næ. til OPHELIA. |
Rederi før - efter | Forlist 1906-11-23 efter stranding ved Fjand på Jyllands vestkyst. |
Referencer | ORG-N. Årbog 1944-03. Årbog 1962-02. FEN-12-1680. |
H&S registr. | SR-foto. H&S 1957:2091. |
Bemærkninger | Optræder i årbog 1944 p.71. + Årbog 1962 p.12. (Fred.) Forlist 1906-11-23 ved grundstødning ved Fjand, apteringen brød i brand, men skibet drev nærmere, og mandskab og passagerer blev bjærget. (H&S 1957:2091) Skibsportræt, farver. |
Tidligste år | 1847 |
Seneste år | 1906 |