Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGSR Sam-kode BOG-00175 Rig-Maskine Dampskib Brugstype BGS
BRT 218 NRT 76 DW 246 + 36 Klstr. -
BT - NT - IMO 5609006 Byg.nr. 0099
Byg.år 1876 Værft B&W. Afleveret 1876-04-16. Bilbrev 1876-04-19. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 130,6 x 20,0 x 11,7 fod, maskinrum 29,3 fod (kend.) 130,0 x 21,8 x 12,0 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 80 nHK, 375 iHK 4-cyl. compoundmaskine af værftets type.
TeknikMat. klink af jern. 1 dæk. Bjærgningsskib, 2 master, glat stævn, hækbygget, rundt spejl.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra RUSS Omdøbt til -
Rederi Solgt 1923-10-25 R. til Det Forende Bugserselskab A/S, København, og næ. til UFFE fra 1924-01-04. Rederi
før - efter
Fra 1927-10-25 endeligt registreret som dansk. Solgt 1929-08-30 R. til Petersen & Albeck, København og senere flere ejere, men da nedrigget til pram og i 1931 slettet af registret, men anvendt til efter 1945.
ReferencerÅrbog 1962-02. KOP-2. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 1962 p.11. (Fred.) p.288. (Mir.)
Tidligste år
 
1924 Seneste år
 
1929

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1876 - 1913 FREDERIKSHAVN NPWD B. til Em. Z. Svitzers Bjergnings-Entreprise, København.
1919 - 1924 RUSS NGSR Indfl. 1919 fra Rusland på interimcertifikat som S/S RUSS af København. Overt. 1923-09-18 R. af Halla D/S A/S, København, uden næ.
1924 - 1929 NGSR Solgt 1923-10-25 R. til Det Forende Bugserselskab A/S, København, og næ. til UFFE fra 1924-01-04.