Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OZLH Sam-kode SAM-0649 Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 399,24 NRT 196 DW 545 Klstr. -
BT 428 NT - IMO 5043241 Byg.nr. 0463
Byg.år 1961 Værft Westermoen Båtbyggeri & Mekanisk Verksted. Afløb 1961-06-17. Afleveret 1961-08-31. Bilbrev 1961-08-10. Byg.by Vestermoen Byg.land Norge
Dimension 151,5 x 28,0 x 9,5 feet (kend.) Maskine Diesel 420 iHK Alpha-Diesel motor.
TeknikFart 10,5 knob. Bygget til transport af sukkersaft i bulk. 1 dæk. Ca. 1971 omb. til LST.
Person-info-
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra CONSKOV Omdøbt til CAP VILLANO
Rederi Solgt 1974-08-05 R. til partrederi i Svendborg, BR. Niels Højlund Hansen, Svendborg, og næ. til RANDI STEVNS. Rederi
før - efter
Solgt 1975-01-28 R. til partrederi på Thurø, Svendborg, BR. skibsfører Knud Manø Rasmussen, Thurø, og næ. til CAP VILLANO.
ReferencerREG-01-0304. KOP-2. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) (Forlis 1970) p.185: Forlist 1975-10-21 i ATlanterhavet ud for Portugal. Maskinrumsbrand, der bredte sig til apteringen. Skibet slæbt til Lissabon, kondemneret, men videresolgt og repareret. Der er uoverensstemmelse i (Forlis 1970) med CAP VILLANO og RANDI STEVNS mod (Fred.) og (Flg.). (REG-01-0304) Yderligere data om ejerforhold.
Tidligste år
 
1974 Seneste år
 
1975

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1961 - 1971 BETA OZLH B. til De danske Sukkerfabrikker A/S, København.
1971 - 1974 CONSKOV OZLH Solgt 1971-05-14 R. til partrederi i København, ved bl.a. Ernst Linneballe, Rungsted, og næ. til CONSKOV.
1974 - 1975 OZLH Solgt 1974-08-05 R. til partrederi i Svendborg, BR. Niels Højlund Hansen, Svendborg, og næ. til RANDI STEVNS.
1975 - 1995 CAP VILLANO OZLH Solgt 1975-01-28 R. til partrederi på Thurø, Svendborg, BR. skibsfører Knud Manø Rasmussen, Thurø, og næ. til CAP VILLANO.