Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NCSG / OXKE Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 357,45 NRT 198,48 DW 218 + 30 Klstr. -
BT - NT - IMO 5600058 Byg.nr. 0161
Byg.år 1890 Værft B&W. Afløb 1890-10-25. Afleveret 1890-12-30. Bilbrev 1890-12-31. Reg.nr. A-56. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 155,1 x 23,0 x 10,1 fod, maskinrum 32,3 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 120 nHK, 620 max iHK triple expansion type af værftets type.
TeknikFart 11 knob, 1 dæk og partielt awningdæk, 2 master, glat stævn, rundt spejl, 2 luger. 48 køje pax og 200 dæks pax.
Person-infoBesætning 17 mand.
Reg.by Svendborg / Kolding / Frederikshavn / Hobro / Åbenrå Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Grundstødt 1935-03-29 på Vresen i Storebælt. Vrag overtaget af assurandører for oph.
ReferencerFEN-04-0466. FEN-04-0653. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(ELI) (Søulyk.) 1908 p.32 Kollision 1908-10-24 i København med DRONNING MAUD ID 7388. (Søulyk.) 1909 p.32: Kollision 1909-09-25 i Frederikshavn med DRONNING MAUD. (Fred.) p.159. (FEN-04-0653) Om ophugning og stranding. (Mir.)
Tidligste år
 
1891 Seneste år
 
1935
Reference : Foto af FIONA
Reference : Notitser om FIONA, der skal hugges op og om grundstødning i Storebælt.