Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OUHM Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 1768 NRT 919 DW 2675 Klstr. -
BT - NT - IMO 5205904 Byg.nr. 0286
Byg.år 1949 Værft Helsingør Skibsværft & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1948-03-16. Afleveret 1949-01-06. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 313,1 x 43,4 x 15,3 / 18,6 feet (kend.) Maskine Diesel 3200 iHK B&W motor 8-cyl. 2SA type 850-VF-90.
TeknikFart 14,5 knob, 2 dæk åben shelterdæk type, 12 pax. Køleanlæg.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til BEITTEDINE (Liban.)
Rederi B. til DFDS København. Rederi
før - efter
Solgt 1968-04-04 R. til Associated Levant Lines, Beiruth, og næ. til BEITEDDINE. Forlist 1973-09-05 ved brand, grundsat og forladt ud for Bejaia med ladning af stykgods inkl. sprængstoffer.
ReferencerBYG K-05. FEN-04-0519. Årbog 1982-06. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1317. H&S 1996:3286. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:1317 = BYG K-05) Kapacitetsplan. (H&S 1996:3286) Fotos arkiveret. (Fred.) Kollideret 1953-12-24 med BABITONGA, tysk, og sunket ud for Terneuzen. Hævet og repareret ved Aalborg Værft, aflev. 1954-04-14. (BOG) Årbog 1982 p.122.
Tidligste år
 
1948 Seneste år
 
1973
Reference : Foto af LEMNOS