Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OXJU Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 5510 NRT 2981 DW 9120 Klstr. -
BT - NT - IMO 5274113 Byg.nr. 0340
Byg.år 1959 Værft Helsingør Skibsværft & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1959-03-10. Afleveret 1959-06-02. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 429,4 x 58,6 x 24,7 feet (kend.) Maskine Diesel 6400 iHK B&W motor.
TeknikFart 15 knob, 2 dæk shelterdæk type, 12 pax. Isforstærket.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til UJAMAA (Tanz.)
Rederi B. til DFDS København. Rederi
før - efter
Solgt 1970-01-08 R. til Eastern Africa National Shipping Lines, Dar Es Salaam, Tanzania, og næ. til UJAMAA. Solgt 1979 til Tenacity Shipping Co. Ltd., Limassol, og næ. til TENACITY. Oph. 1987-06-07 i Aliaga hos Gumus Cubuk Celik Sanayi.
ReferencerBYG K-05. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1317. H&S 1996:3340.
Bemærkninger(H&S 1996:1317 = BYG K-05) Kapacitetsplan. (H&S 1996:3340) Specifikationsbøger for skrog og maskine m.m. arkiveret. (Fred.) Kollideret 1961-02-19 på Paranafloden med M/T PETROMAR af Argentina. 1 dansk og 26 argentinere omkom. Slæbt Helsingør og rep.
Tidligste år
 
1959 Seneste år
 
1970
Reference : Foto af PENNSYLVANIA (II)