ID-nummer | 9159 |
Skibsnavn | KONG OLAV V |
Kend.bogstav. | OWDM |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | PA |
BRT | 6620,30 / 7956 / 8669 |
NRT | 3003,89 / 3912 / 4441 |
DW | 1083 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 6817716 |
Byg.nr. | 0278 |
Byg.år | 1968 |
Værft | Cantieri Navali del Tirreno e Riuniti. Afløb 1968-05-12. Afleveret 1968-06-03. |
Byg.by | Genoa |
Byg.land | Italien |
Dimension | 378,9 x 63,3 x 36,4 feet (kend.). 116 x 19 x 11 meter (kend.). |
Maskine | Diesel 13200 iHK B&W motorer til dobbelt skrue. |
Teknik | Fart 21 knob. 3 dæk. 1000 pax. 100 bilenheder. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til DFDS, København. |
Rederi før - efter | 1984 sidste år i skibslisten. Solgt og næ. 1984 til NEW GULANGYU. Næ. 1984 til GU LANG YU. Næ. 1988 til LEADER PRINCE. Næ. 1992 til NEW ORIENT PRINCESS. Forlist 1993-08-25 ved brand om bord. Grundsat og oph. 1994-05-00 i Junk Bay Kina. |
Referencer | FEN-04-0510. ORG-N. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | (ELI) (Søulyk.) 1972 p.46. Kollision 1972-11-21 i Øresund. (Mir.) |
Tidligste år | 1968 |
Seneste år | 1984 |