Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRLV Sam-kode BOG-00165 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2471 NRT 1531 DW 2146 + 174 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0080
Byg.år 1903 Værft R. Stephenson & Co. Byg.by Hebburn / Newcastle Byg.land England
Dimension 290,5 x 40,0 x 25,6 / 28,9 feet (kend.) Lgd.oa. 304,8 feet. Maskine Dampmaskine 2110 iHK triple expansion type.
TeknikFart 12 knob. 2 dæk awningdæk type. 2 master. Kølemaskineri.
Person-infoBesætning 15 dæk, 16 maskinen, 4 restaurant.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til DAGMAR
Rederi B. til Russisch Überseeische Dampfschiffs-Gesel. Courier, Riga, datterselskab af DFDS. Senere overt. af Gebr. Lassmann, Moskva også et DFDS selskab. Solgt 1910-12-09 R. til Helmsig & Grimm, Riga, og næ. til IMPERATOR NICOLAI . Rederi
før - efter
Overt. 1914-1920 som transportskib af franske regering. Solgt 1920-01-00 A. til DFDS, København, og næ. DAGMAR (NCHL / OXXD)
ReferencerÅrbog1999-04. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 1999 p.113, 119, 121, som DAGMAR. (Fred.) Skibet var ejet 5 dage af Privatbanken 1910.
Tidligste år
 
1903 Seneste år
 
1920

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1903 - 1920 NRLV B. til Russisch Überseeische Dampfschiffs-Gesel. Courier, Riga, datterselskab af DFDS. Senere overt. af Gebr. Lassmann, Moskva også et DFDS selskab. Solgt 1910-12-09 R. til Helmsig & Grimm, Riga, og næ. til IMPERATOR NICOLAI .
1920 - 1941 DAGMAR (IIIdfds) NCHL / OXXD Solgt 1920-01-00 A. til DFDS, København, og næ. til DAGMAR (NCHL / OXXD)