Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPRT Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1961 NRT 1256 DW 2747 + 203 Klstr. -
BT - NT - IMO 1099589 Byg.nr. 0062
Byg.år 1892 Værft Edward's Shipbuilding Co. Afløb 1892-09-08. Afleveret 1892-10-00. Byg.by Newcastle Byg.land England
Dimension 275,6 x 36,8 x 23,2 / 26,3 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 190 nHK 800 iHK triple expansion maskine fra Blair & Co.
Teknik1 helt dæk, 1 partielt awningdæk.
Person-infoKaptajn H. Munk, 1915 til forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra BURTON (UK) Omdøbt til -
Rederi Indfl. 1906-05-12 R. fra Deddington Steam Ship Co., Hull til Drost D/S A/S, København, og næ. til LILIAN DROST. Rederi
før - efter
Forlist 1915-05-08 i Nordsøen efter minesprængning ud for Longstone.
ReferencerFEN-12-1709. F1. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(ELI) (Søulyk.) 1911 p.48: Kollision 1911-11-22 med KRONPRINS FREDERIK (ID 7224) ved København. (Fred.) (Mir.) Efter Mir. torpederet fra tysk ubåd U-36 på position 56.37 N og 003.40 E. (Krigsforlis 1914-1918) nr.8. Efter søforhøret og Udenrigsministeriets henvendelse til Tyskland kan den tyske regering ikke finde spor af bevis fr, at tysk ubåd skulle have forårsaget forliset. Forlisposition 190 sm i pejling N 72 E for Longstone.
Tidligste år
 
1892 Seneste år
 
1915
Reference : Foto af LILIAN DROST