Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NJWC / OYAS Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype PA
BRT 414 NRT 170 DW 100 + 20 Klstr. -
BT - NT - IMO 5601131 Byg.nr. 0071
Byg.år 1898 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1898-04-02. Afleveret 1898-08-04. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 176,5 x 26,2 x 11,9 feet (kend.) Br. o. hjulkasser 43,9 feet. Maskine Dampmaskine 126 nHK 500 iHK 2-cyl. compoundmaskine værftets type.
TeknikJernbanefærge, 1 dæk, 1 spor.
Person-info-
Reg.by Helsingør / Fredericia / Helsingør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DSB, København. Rederi
før - efter
Solgt 1938-12-09 A. til Petersen & Albeck, København for oph.
ReferencerDSB. Årbog 1967-08. HSM R-26. HSM R-35. HSM R-46. FEN-05-0706. ORG-N. H&S registr.H&S 1992:0352. H&S 1996:3071. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:3071 = HSM R-26) Tegning med opstalt og to tværsnit. (H&S 1996:3071 = HSM R-35) Generalarrangement. (H&S 1996:3071) HSM-karton: Konstruktionstegninger ca. 60 stk. (ELI) (BOG) Optræder i årbog 1967 p.167. (Søulyk.) 1899 p.68: Kollision 1899-02-06 i Helsingborg Færgehavn med S/S HILDA af Helsingborg. (Dansk Søfartstidende) 1938-12-01 note om oph. (H&S 1992:0352 = HSM R-46) Middelspantplan. (Fred.)
Tidligste år
 
1898 Seneste år
 
1938
Reference : Foto af KRONPRINS FREDERIK