Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OZCF Sam-kode SAM-0612 Rig-Maskine Motorskib Brugstype PA
BRT 5150 NRT 2509 DW 1095 Klstr. -
BT - NT - IMO 5192640 Byg.nr. 0135
Byg.år 1961 Værft Aalborg Værft A/S. Afløb 1960-12-13. Afleveret 1961-07-05. Reg.nr. A-229. Byg.by Ålborg Byg.land Danmark
Dimension 121,03 x 16,15 x 11,0 meter. 369,5 x 53,0 x 17,2 feet (kend.) Maskine Diesel 8500 iHK fra 2 stk. 8-cyl. 2SA B&W motorer, værftets type, til dobbelt skrue.
TeknikMotortype 850-VBF-90, 4.250 iHK, 21 knob. Dobblet skrue. Stabilisatorer. 3 dæk, 394 køje-pax, 800 dæks-pax.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra KONG OLAV V Omdøbt til TAIWAN (UK)
Rederi B. til DFDS, København. næ. 1968-05-22 R. til OLAV. Rederi
før - efter
Solgt 1969-10-02 R. til China Navigation Co., / John Swire & Sons Ltd., London, England, og næ. TAIWAN. Solgt 1972-04-00 til Birka Line AB, Mariehamn, og næ. BARONESSAN. Solgt og næ. 1980 til MIN FUNG. Næ. 1981 til JI MEI. Næ. 1983 til NAN HU. Oph. 2000 i Kina.
ReferencerREF-01-0148. REF-02-0256. FEN-04-0509. KOP-1. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(REF-01-0148. REF-02-0256) (Fred.) p. 480. (Mir.)
Tidligste år
 
1968 Seneste år
 
1972

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1961 - 1968 KONG OLAV V OZCF B. til DFDS, København.
1968 - 1972 OZCF B. til DFDS, København. næ. 1968-05-22 R. til OLAV.