Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYLQ Sam-kode SAM-0608 Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 298,9 NRT 138 DW 425 Klstr. -
BT - NT - IMO 5365247 Byg.nr. 0112
Byg.år 1952 Værft Flensburger Maschinenbau-Anstalt ved Johannsen Sørensen. Afløb 1952-05-24. Byg.by Flensborg Byg.land Tyskland
Dimension 43,07 x 38,52 x 7,5 meter. 131,0 x 24,7 x 8,4 feet (kend.) Maskine Diesel 330 iHK MaK motor.
TeknikFart 9,5 knob. 1 dæk.
Person-info-
Reg.by Ålborg Reg.land Danmark Omdøbt fra RAFI Omdøbt til -
Rederi Solgt 1975-01-07 R. til Partrederi i Ålborg, BR. Kaptajn Evand R. Jensen, og næ. til LYNGSAA. Rederi
før - efter
Solgt 1976-01-00 til Baltic Schooner Association, Georgetown, Cayman Islands, ukendt navn. Solgt 1980 og næ. til SALWA I. Solgt 1999 og næ. til SANOOBAR.
ReferencerSR-bilag 1952:0868. H&S registr.-
Bemærkninger(SR-bilag 1952:0868) Brev med rederiets oplysninger om skibet. (Fred.)
Tidligste år
 
1974 Seneste år
 
1976

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1952 - 1972 TORØSAND OYLQ B. til Rederiet Johannes Jørgensen, Assens. OmB. 1956.
1972 - 1974 RAFI OYLQ Solgt 1972-02-24 R. til Partrederi i Marstal, BR. Kaptajn Jørn Rasmussen, og næ. til RAFI.
1974 - 1976 OYLQ Solgt 1975-01-07 R. til Partrederi i Ålborg, BR. Kaptajn Evand R. Jensen, og næ. til LYNGSAA.