Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OZPD Sam-kode SAM-0582 Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 1399,99 / 499,99 NRT 911,31 / 316,96 DW 2700 - 2650 / 1425 Klstr. -
BT - NT - IMO 7347031 Byg.nr. 0068
Byg.år 1974 Værft Ørskov Staalskibsværft A/S. Afløb 1974-01-18. Afleveret 1974-03-30. Reg.nr. D-1978. Byg.by Frederikshavn Byg.land Danmark
Dimension 215,3 x 42,7 x 22,2 meter Lgd.o.a. 234,6 meter Maskine Diesel 1953 iHK 16-cyl. 4SA Alpha-Diesel motor.
TeknikFart 12 knob, 2 dæk, åben / lukket shelterdæk type. 1 lastrum, 2 luger, maskine og aptering agter. Isklasse 3.
Person-info-
Reg.by Næstved Reg.land Danmark Omdøbt fra LYKKE BEWA Omdøbt til -
Rederi Solgt 1978-03-00 til Partrederi i Næstved, BR Poul L. Sivertsen / Hans Gørgens, Næstved, og næ. til BALDER B. Rederi
før - efter
Solgt 1984 og næ. til MARINE. Forlist efter afsejling fra Liverpool 1989-12-09 på rejse til Sevilla. Borteblevet.
ReferencerBEWA K-11. KOP-1. H&S registr.H&S 1996:1506.
Bemærkninger(H&S 1996:1506) Regnskabstal for 1976. (Fred.) p.633. (Mir.)
Tidligste år
 
1978 Seneste år
 
1989

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1974 - 1978 LYKKE BEWA OZPD Kontraheret af Wilh. Chr. Beck, Horsens, men overtaget af K/S Bewa XIII, Hellerup, med BR. hos Bewa Line A/S, København.
1978 - 1989 OZPD Solgt 1978-03-00 til Partrederi i Næstved, BR Poul L. Sivertsen / Hans Gørgens, Næstved, og næ. til BALDER B.