Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OZPD Sam-kode SAM-0582 Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 1399,99 / 499,99 NRT 911,31 / 316,96 DW 2700 - 2650 / 1425 Klstr. -
BT - NT - IMO 7347031 Byg.nr. 0068
Byg.år 1974 Værft Ørskov Staalskibsværft A/S. Afløb 1974-01-18. Afleveret 1974-03-30. Reg.nr. D-1978. Byg.by Frederikshavn Byg.land Danmark
Dimension 215,3 x 42,7 x 22,2 meter Lgd.o.a. 234,6 meter Maskine Diesel 1953 iHK 16-cyl. 4SA Alpha-Diesel motor.
TeknikFart 12 knob, 2 dæk, åben / lukket shelterdæk type. 1 lastrum, 2 luger, maskine og aptering agter. Isklasse 3.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til BALDER B.
Rederi Kontraheret af Wilh. Chr. Beck, Horsens, men overtaget af K/S Bewa XIII, Hellerup, med BR. hos Bewa Line A/S, København. Rederi
før - efter
Solgt 1978-03-00 til Partrederi i Næstved, BR Poul L. Sivertsen, / Hans Gørgens, Næstved, og næ. til BALDER B.
ReferencerBEWA K-11. REF-21-1633. H&S registr.H&S 1996:1506.
Bemærkninger(H&S 1996:1506) Regnskabstal for 1976. (Fred.) p.633. (Mir.) (REF-21-1633) Instruktion for automatisk regulering af maskinens omdrejninger.
Tidligste år
 
1974 Seneste år
 
1978
Reference : UG8 Governor Lever Control 03005C manual.
Reference : Centrifugal Filters manual.

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1974 - 1978 OZPD Kontraheret af Wilh. Chr. Beck, Horsens, men overtaget af K/S Bewa XIII, Hellerup, med BR. hos Bewa Line A/S, København.
1978 - 1989 BALDER B. OZPD Solgt 1978-03-00 til Partrederi i Næstved, BR Poul L. Sivertsen / Hans Gørgens, Næstved, og næ. til BALDER B.