ID-nummer | 8663 |
Skibsnavn | CHUMPON |
Kend.bogstav. | NTCR |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 3482 |
NRT | 2229 |
DW | 4950 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1148929 |
Byg.nr. | 0475 |
Byg.år | 1909 |
Værft | Barclay, Curle & Co. Afløb 1908-12-11. Afleveret 1909-02-00. |
Byg.by | Glasgow / Whiteinch |
Byg.land | Skotland |
Dimension | 330,1 x 47,3 x 17,7 / 20,0 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 2000 iHK triple expansion type. Omb. 1914 til motorskib med B&W motor fra Barclay Curle & Co. på 1650 iHK. |
Teknik | 2 dæk, awningdæk type, 2 master. 12 pax. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | LANDVARD (No.) |
Rederi | B. til EAC, København. Overt. 1909 af Bangkokfilial. Overt. 1914 af EAC, København. |
Rederi før - efter | Solgt 1916-12-07 R. til Statens Skibsfartsdirektorat, Oslo, Norge og næ. til LANDVARD (MPWF) med KR. hos G.M. Bryde, Klosters Rederi, Oslo. Solgt 1920 til S.O. Stray & Co., Farsund, og næ. til SONGVAAR. Solgt 1924 til Klosters Rederi-A/S, Oslo, og næ. til LANDVARD. Solgt 1927 til Andrew Weir & Co. = Bank Line Ltd., London, og næ. til FORAFRIC. Solgt 1935 til Wing Ning Steam Ship Co. = Williamson & Co., Hong Kong, uden næ. Forlist 1941-12-24 i Celebeshavet syd for Philippinerne efter bombning fra japanske fly. |
Referencer | ORG-N. Årbog 2005-01. FEN-06-0799. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | Optræder i årbog 2005 oms.B med tegning. (Fred.) Omb. 1914 til motorskib med nye mål: 3409 BRT, 2168 NRT, 4950 DWt, 330,2 x 47,3 x 25,3 / 28,9 feet (kend.) Motor 1650 iHK B&W / Barclay 6-cyl. 4SA type. |
Tidligste år | 1909 |
Seneste år | 1941 |