Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NJLS Sam-kode - Rig-Maskine Bark Brugstype LST
BRT 526,85 NRT 507 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1866 Værft Skibsbygmester J.H. Løves Træskibsværft. Bilbrev 1866-11-08. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 137,4 x 27,4 x 17,4 feet (kend.) Maskine Sejl. Barkrigning.
TeknikMat. kravel af eg. 1 dæk, 3 master, afrundet spejl, galion med skæg og krølle.
Person-info16 mand forude. Kaptajn J.G. Mathiesen, Kbh., Kaptajn Frederik Julius Hansen, Helsingør. Kaptajn Martin Lambertsen, H'ør. Kaptajn Cornelius Hansen, H'ør. Kaptajn L. Nyholm.
Reg.by Helsingør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til skibsbygmester Jacob Vilhelm Løve, Helsingør. Rederi
før - efter
Solgt 1878-01-15 til Rhederiet for Barkskibet Jacob Hansen Løve A/S, Helsingør, BR. grosserer H.C. Nyholm, Bergmandsdal. Forlist 1887-02-24 i Atlanterhavet på position 35-48 N og 007-53 W. Forladt i synkefærdig stand på rejse fra Cagliore til Stockholm.
ReferencerORG-N. Årbog 1995-10. Årbog 1972-09. Årbog 1999-02. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 1955 p.159. (Fred./Helsingør) Forlist 1887-02-24 i Atlanterhavet syd for England. Forladt af besætning i synkefærdig stand efter opstået lækage. 12 mands besætning taget op fra redningsbåd. (BOG) Årbog 1972 p.137 + Årbog 1999 p.51. (JM): Selv om årbøgernes omtale er om skonnert, fuldskib og barkskib, har jeg regnet alt under den identificerede bygning af dette barkskib. (Rosendahl-2) p.175.
Tidligste år
 
1866 Seneste år
 
1887