Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NHVL Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 48,92 / 50,11 NRT 22,66 / 25,05 DW - Klstr. 15,5
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0041
Byg.år 1866 Værft B&W. Afløb 1866-05-10. Afleveret 1866-07-22. Bilbrev 1866-07-17. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 50,11 x 13,0 x 6,1 fod (kend.) I Flg. 1895 dog: 83,5 x 14,4 x 6,2 feet (kend.) Maskine Dampmaskine, 16 nHK, 68 iHK, 2-cyl. compoundmaskine fra værftet.
TeknikFart 8 knob, klink af jern og stål, 1 dæk, 2 master, hækbygget, halvrundt spejl, opr. styrehus agten for skorsten, senere foran for styrehus. 150 pax. på dæk (uden dækslast).
Person-infoKaptajn P. Andersen, de tidligste år. Kaptajn A. Funch, 1895, Svendborg.
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Svendborg-Rudkøbing Selskab I/S, Svendborg ved BR fabrikant L. Bønnelycke. Solgt 1885-10-31, skødedato, til SFDS. Rederi
før - efter
Solgt 1907-12-28 R. til entreprenør Henrik Hansen, Svendborg. Solgt 1917-12-07 R. til Partrederi i København. Solgt 1917-12-07 R. til købmand Hans Jensen, København. Solgt 1919-03-04 R. til Isefjordens Postfart A/S, København, hjs. Svendborg. Oph. 1926-07-19.
ReferencerB&W R-14. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:2041.
Bemærkninger(H&S 1996:2041 = B&W R-14) Tegning af linjer. (Fred.) p.240-241: Data. Flere mål gennem tiden noteret. (Fred.SFDS)+(JM) Selskabet overgik til SFDS med skibet. Ankom Svendborg 1866-07-22, i fart 1866-07-25 på ruten Svbg - Rudk. fra 1868 Svbg - Rudk. - Marstal - Lohals - Korsør - Nyborg. Fra 1873 Rudk. - Marstal og Rudk. - Ærøskbg. (B&W-Bladet) nr. 2 + 6 i 1942: skibsprofil. (ID3493) p.15: Foto af skib med røgfane. (ID3484) p.150: Data og kilder. (ID=3489) p.117: Data. Kilden har noget afvigende data og anfører skibet som borteblevet ved Æbelø i 1916. S/h foto p.119 af skibet set forfra mod stb. side.
Tidligste år
 
1866 Seneste år
 
1926
Reference : Foto af ROLF