Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGVP / OXJS Sam-kode SAM-0548 Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / ISB
BRT 759 / 760 NRT 329 / 299 DW 100 + 160 Klstr. -
BT - NT - IMO 5614587 Byg.nr. 0180
Byg.år 1894 Værft B&W. Afløb 1894-01-27. Afleveret 1894-09-00. Reg.nr. B-67. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 175,0 x 36,0 x 17,9 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 200 nHK, 900 iHK, compound type, værftets, senere triple exp. type med 1550 iHK.
TeknikFart 11 knob. 1 dæk, dobbeltsporet jernbanefærge, 81,4 meter spor. 600 pax. Isbryderfærge.
Person-info-
Reg.by Korsør Reg.land Danmark Omdøbt fra JYLLAND Omdøbt til -
Rederi B. til DSB, København. Næ. 1933 til FENRIS. Rederi
før - efter
Solgt 1952 til Frank Rijsdijk, Holland og omb. til lægter.
ReferencerDSB. B&W R-06. B&W R-09. B&W R-19. CASSE K-01. Årbog 1950-05. FEN-05-0698. KOP-1. H&S registr.H&S 1996:2180. H&S 1996:5101. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:2180) Linjetegning, 2 generalarrangementer. (Fred.) p.416: Iflg. Flg. 1905, 1916, 1932 er der forsk. målinger. (H&S 1996:5101 T) = CASSE K-01) Generalarrangement DSB-tegnet samt 3 blade kopi af originaler fra bygningen med linjer og generalarrangement. (BOG) Årbog 1950 p.78 + 102: Om istjeneste 1940 og andre vintre.
Tidligste år
 
1933 Seneste år
 
1952

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1894 - 1933 JYLLAND (II) NGVP / OXJS B. til DSB, København.
1933 - 1952 NGVP / OXJS B. til DSB, København. Næ. 1933 til FENRIS.