Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NJTS / OUKP Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / motorskib Brugstype SAND
BRT 237 NRT 96 DW 400 + 16 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0010
Byg.år 1898 Værft Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft. Afløb 1898-02-05. Reg.nr. G-28. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 121,1 x 27,1 x 8,8 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 170 iHK, 2-cyl. compound type fra G. Howaldts, Kiel Omb. 1957 til M/S med 280 iHK Alpha-Diesel motor.
TeknikSandpumper og uddybningsskib, 1 dæk, 1 mast, maskine agter. Som M/S fart 9 knob. Stf.nr. 100.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Ny Kalkbrænderi A/S, København. Rederi
før - efter
Solgt 1910-08-30 R. til Kjøbenhavns Mørtelværker A/S, København. Solgt 1972-07-10 R. til udlandet.
ReferencerFLY R-01. Årbog 1995-07. FEN-15-1992. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:2010F. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:2010F) Tegninger med detaljer ved ombygningen til motorskib i 1957 fra KEH tegnestuen. (Fred.) p.245: Omb. 1957-06-00 med Alpha-Diesel motor 280 iHK, ny måling 242 BRT, 138 NRT, 416 DW. Fart 9 knob. (BOG) Årbog 1995 p.102. (FEN-15-1992) 4 fotos.
Tidligste år
 
1898 Seneste år
 
1972
Reference : Foto af ROLF