Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGJT / OXYS Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / IS
BRT 518 NRT 132 DW 70 + 30 Klstr. -
BT - NT - IMO 5600563 Byg.nr. 0044
Byg.år 1894 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1893-11-10. Afleveret 1894-01-27. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 138,7 x 35,1 x 14,8 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 220 nHK, 1000 iHK, 2-cyl. compoundmaskine fra værftet (en vertikal høj- og lavtryksmaskine).
TeknikFart 12 knob, 1 dæk, 2 master, isbryderforstærket.
Person-info-
Reg.by Korsør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DSB, København. Rederi
før - efter
Solgt 1952 til H.I. Hansen A/S, Odense for oph.
ReferencerDSB. HSM R-03. HSM R-43. CASSE K-04. Årbog 1950-05. H&S registr.H&S 1992:0330. H&S 1996:3044. H&S 1996:5104. H&S 1984:0390.
Bemærkninger(H&S 1996:3044 = HSM R-03) Tegninger af hoveddimensioner, middelspant visende detaljer, agterstævn og ror, plan af apteringsdæk og maskindæk, plan af hoveddæk og længdesnit, opstalt med rigning, deplacementskurve, alle dateret 1894-02-15. (H&S 1996:3044) HSM-karton: Specifikationshæfte, beregninger og korrespondance. Konstruktionstegninger ca. 50 stk inkl. ændringer fra 1938. (H&S 1992:0330 = HSM R-43) Middelspantplan. (Fred.) Moderskib for ubåde 1939-1949. (H&S 1996:5104 = CASSE K-04) Generalarrangement DSB-tryk. (BOG) Årbog 1950 p.90. (H&S 1984:0390) Rids af officerskahyt, 1984.
Tidligste år
 
1894 Seneste år
 
1952