Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NHKF Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype PA / FÆRGE
BRT 1091 NRT 425 DW 280 + 60 Klstr. -
BT - NT - IMO 5600723 Byg.nr. 0186
Byg.år 1895 Værft B&W. Afløb 1895-04-00. Afleveret 1895-08-27. Reg.nr. B-68. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 274,0 x 34,0 x 15,2 feet (kend.). Br. over hjulkasser 58,0 feet. Maskine Dampmaskine 470 nHK, 2000 iHK, fra 2 stk. 2-cyl. compoundmaskiner af værftets type.
TeknikFart 12,5 knob, jernbanespor, 1 dæk. 2 skorstene langskibs. Ingen mast.
Person-info-
Reg.by Korsør / Kalundborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DSB, København. Rederi
før - efter
Oph. 1933-11-21 hos Petersen & Albeck.
ReferencerDSB. B&W R-04. DSB R-01. FEN-04-0662. FEN-05-0701. Årbog 1973-04. Årbog 1988-04. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1340. H&S 1996:2186. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:2186) Tegning over ændringer til skovlhjul dat. 1926-06-21 fra Kjøbenhavns Flydedok og Skibsværft. (Fred.) p.372: Ny måling 1933: 1091 BRT, 438 NRT, 280 + 60 DW, 1300 iHK. (H&S 1996:1340 = DSB R-01) Hjulnav, Ekscentrik og Skovlhjul. Radiearme og Ekscentrikstænger og Hjulskovl og Skovlhjul. (BOG) Årbog 1973 p.79: Foto af maskinen. + Årbog 1988 p.41.
Tidligste år
 
1895 Seneste år
 
1933
Reference : Foto af KJØBENHAVN