ID-nummer | 8030 |
Skibsnavn | JUPITER |
Kend.bogstav. | NGWV |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Fuldskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1722 |
NRT | 1651 |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1081955 |
Byg.nr. | 0129 |
Byg.år | 1879 |
Værft | Harland & Wolff. Afløb 1879-10-01. |
Byg.by | Belfast |
Byg.land | Nordirland |
Dimension | 246 x 38 x 23,3 feet (tegning). Dybde i last 23,3 feet (kend.) 262,9 x 38,3 x 23,3 feet (LR). |
Maskine | Sejl, Fregatskibsrigning. |
Teknik | Mat. jern, 3 master, 1 dæk. |
Person-info | Kaptajn L. Funder (Flg. 1895-1899) |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | LORD DUFFERIN (UK) |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til T.S. Dixon, Belfast, som LORD DUFFERIN (STVN). Indfl. 1894-04-02 R. til Fregatskibet Jupiters Rederi A/S og BR. ved J.F. Dessauer A/S, København. |
Rederi før - efter | Solgt 1910-06-16 R. til udlandet og nedrigget til lægter. Oph. 1910, 4. kvartal i Stettin. |
Referencer | ORG-N. UDL R-01. Årbog 1967-06. GRU-05-0069. |
H&S registr. | H&S 1996:1290. SR-foto. |
Bemærkninger | (H&S 1996:1290) Snit med sejlføring, tegning stemplet 1930 fra Harland & Wolff. (BOG) Årbog 1967 p.153: Sølver mønstret 1896. (GRU-05-0069) Beretning om skibets sidste rejse. Fremsendt via kaptajn Sølver med brev fra 1963-11-05. Den sidste rejse var fra 1908. (StD-1) p.356: Rejselængder. (StD-2) p.12: Regnskabstal. |
Tidligste år | 1894 |
Seneste år | 1910 |