Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGWV Sam-kode - Rig-Maskine Fuldskib Brugstype LST
BRT 1722 NRT 1651 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO 1081955 Byg.nr. 0129
Byg.år 1879 Værft Harland & Wolff. Afløb 1879-10-01. Byg.by Belfast Byg.land Nordirland
Dimension 246 x 38 x 23,3 feet (tegning). Dybde i last 23,3 feet (kend.) 262,9 x 38,3 x 23,3 feet (LR). Maskine Sejl, Fregatskibsrigning.
TeknikMat. jern, 3 master, 1 dæk.
Person-infoKaptajn L. Funder (Flg. 1895-1899)
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra LORD DUFFERIN (UK) Omdøbt til -
Rederi B. til T.S. Dixon, Belfast, som LORD DUFFERIN (STVN). Indfl. 1894-04-02 R. til Fregatskibet Jupiters Rederi A/S og BR. ved J.F. Dessauer A/S, København. Rederi
før - efter
Solgt 1910-06-16 R. til udlandet og nedrigget til lægter. Oph. 1910, 4. kvartal i Stettin.
ReferencerORG-N. UDL R-01. Årbog 1967-06. GRU-05-0069. H&S registr.H&S 1996:1290. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:1290) Snit med sejlføring, tegning stemplet 1930 fra Harland & Wolff. (BOG) Årbog 1967 p.153: Sølver mønstret 1896. (GRU-05-0069) Beretning om skibets sidste rejse. Fremsendt via kaptajn Sølver med brev fra 1963-11-05. Den sidste rejse var fra 1908. (StD-1) p.356: Rejselængder. (StD-2) p.12: Regnskabstal.
Tidligste år
 
1894 Seneste år
 
1910
Reference : Afskrift fra beretning om skibet JUPITERS sidste rejse 1908.