Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGSC / OYCD Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1151 NRT 627 DW 700 + 200 Klstr. -
BT - NT - IMO 1167440 Byg.nr. 0183
Byg.år 1927 Værft Frederikshavn Værft & Tørdok A/S. Afløb 1927-07-20. Afleveret 1927-09-19. Bilbrev 1927-08-20. Byg.by Frederikshavn Byg.land Danmark
Dimension 179,3 x 35,2 x 21,4 / 24,7 feet (kend.) Lgd.o.a. 189,9 feet. Maskine Dampmaskine 555 iHK triple expansion type.
TeknikFart 8 knob. 2 dæk. Awningdæk type. 2 master. 52 pax.
Person-infoBesætning 30. Kaptajn Otto Nielsen, til 1957. Kaptajn S. Th. Sørensen, 1957-1960. Kaptajn M. Froulund, 1961.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Kryolith-, Mine- og Handelsselskabet A/S, København. Rederi
før - efter
Overt. 1940-04-09 af Ministry of War Transport, London. Lå sidst i april 1940 i Kirkwall. Tilbagelev. 1945. Fra 1946 langtidschartret til KGH. Solgt 1957-04-00 A. til KGH, København. Oplagt 1961. Solgt 1962-04-00 (KGH anfører salgsdato til 1962-12-13) til oph. på Masnedø hos Paul Bergsøe.
ReferencerKGH. ORG-N. FRH R-01. Fartøj BYG K-07. FEN-07-0963. Årbog 1999-04. U2. H&S registr.H&S 1975:0004. H&S 1996:1308. SR-foto. H&S 1991:0249.
Bemærkninger(H&S 1975:0004 = BYG K-07) Tegning III Kl. aptering. (H&S 1996:1308 = FRH R-01) Tre dæksplaner på tegning. (Fred.) (KGH-oplysningsmappe) Bygget til kulfyring efter WW2 ændret til oliefyret. Ofte kaldet JUTHO. Sejlede under hele WW2 på Grønland fra allierede havne. (BOG) Årbog 1999 p.98, 115: WW2 historie. (H&S 1991:0249) Dokumenter om evt. forlængelse 1939. (Tortzen1-3) Krigshistorie 3:5.
Tidligste år
 
1927 Seneste år
 
1962
Reference : Foto af JULIUS THOMSEN