Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYEC Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 5146 NRT 2981 DW 9300 Klstr. -
BT - NT - IMO 5378012 Byg.nr. 0684
Byg.år 1948 Værft B&W. Køllagt 1944-11-25. Afløb 1946-08-30. Afleveret 1948-03-23. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 415,9 x 57,0 x 24,4 / 28,3 feet (kend.) Maskine Kontraheret som dampskib, færdiggjort som diesel 7240 iHK, B&W 7-cyl. 2SA motor.
TeknikHANSA C type. Fart 14 knob, 2 dæk åben / lukket shelterdæk type. 12 pax.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra KATHARINENFLEET (Ty.) Omdøbt til PANTELIS A. LEMOS (Pa.)
Rederi Kontraheret af besættelsesmagten under HANSA-programmet til Hamburg-Amerika Linien med planlagt navn KATHARINENFLEET (Ty.). Overt. 1945-05-00 af den danske stats A/S af 6/2 1943. Solgt 1945 til DFDS. Rederi
før - efter
Solgt 1965-11-15 R. til Astro Prospero Co., Panama og næ. til PANTELIS A. LEMOS. Solgt 1970 til Sun Line Ltd., Mogadishu, og næ. til SUN YU. Solgt 1975 til Azeem Shipping Corp. SA., Panama, og næ. til AZEEM. Oplagt 1978 i Ghana, grundsat 1981-09-03 og 1982-04-00 bortsprængt samme sted på position 5.38 N og 000.01 E.
ReferencerB&W K-074. BYG K-05. HANSA. FEN-04-0609. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:2684. H&S 1996:1317.
Bemærkninger(H&S 1996:2684 = B&W K-074) Specifikationer for bygning af skrog og maskine. (Fred.) Bestilt til besættelsesmagten under WW2 som KATHARINENFLEET som dampskib, men ændret efter overtagelse af den danske stat i 1945. I 1948 s. til DFDS. (H&S 1996:1317 = BYG K-05) Kapacitetsplan dat. 1952. (MK 7) p.132: Bygningsdata. (Mir.) (Fred.) Hansa p.39, nr.69. (FEN-04-0609) Foto af skibet.
Tidligste år
 
1948 Seneste år
 
1982
Reference : Foto af VENEZUELA