Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1472 / 1495 NRT - DW 1841 Klstr. -
BT - NT - IMO 3005976 Byg.nr. 0092
Byg.år 1902 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1902-05-24. Afleveret 1902-08-09. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.pp. 73,5 meter, Br. 10,7 meter (Mir.) Maskine Dampmaskine 650 iHK, triple expansion maskine af værftets type.
TeknikFart 10,3 knob.
Person-info-
Reg.by Hamburg Reg.land Tyskland Omdøbt fra - Omdøbt til KARE (Sv.)
Rederi B. til H.M. Gehrckens, Hamburg, Tyskland. Rederi
før - efter
Solgt 1918 Stockholms Rederi A/B Svea, Stockholm, og næ. til KARE. Solgt 1940 til tyske flåde, og næ. til HELA. Overtaget som krigsskadeerstatning af Englands regering, uden næ. Solgt 1947 til Stockholms Rederi-A/B, og næ. til KARE. Solgt 1947 til Monark Rederi-A/B, Stockholm, og næ. til MONESTRA. Forlist 1957-11-07 på rejse fra Vallvik til Aberdeen. LKolliderede med MONKEDAMM ca. 15 sm SSW for Utklippan.
ReferencerFartøj BYG-03. HSM R-49. ORG-N. H&S registr.H&S 1992:0370. H&S 1996:1253. H&S 1996:3092.
Bemærkninger(H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1992:0370 = HSM R-49) Middelspantplan. (H&S 1996:3092) HSM-karton: Specifikationer, beregninger og korrespondance. Konstruktionstegninger ca. 48 stk. (Mir.)
Tidligste år
 
1902 Seneste år
 
1957