ID-nummer | 7616 |
Skibsnavn | LULEÅ (Ty.) |
Kend.bogstav. | - |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1472 / 1495 |
NRT | - |
DW | 1841 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 3005976 |
Byg.nr. | 0092 |
Byg.år | 1902 |
Værft | Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1902-05-24. Afleveret 1902-08-09. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | Lgd.pp. 73,5 meter, Br. 10,7 meter (Mir.) |
Maskine | Dampmaskine 650 iHK, triple expansion maskine af værftets type. |
Teknik | Fart 10,3 knob. |
Person-info | - |
Reg.by | Hamburg |
Reg.land | Tyskland |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | KARE (Sv.) |
Rederi | B. til H.M. Gehrckens, Hamburg, Tyskland. |
Rederi før - efter | Solgt 1918 Stockholms Rederi A/B Svea, Stockholm, og næ. til KARE. Solgt 1940 til tyske flåde, og næ. til HELA. Overtaget som krigsskadeerstatning af Englands regering, uden næ. Solgt 1947 til Stockholms Rederi-A/B, og næ. til KARE. Solgt 1947 til Monark Rederi-A/B, Stockholm, og næ. til MONESTRA. Forlist 1957-11-07 på rejse fra Vallvik til Aberdeen. LKolliderede med MONKEDAMM ca. 15 sm SSW for Utklippan. |
Referencer | Fartøj BYG-03. HSM R-49. ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1992:0370. H&S 1996:1253. H&S 1996:3092. |
Bemærkninger | (H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1992:0370 = HSM R-49) Middelspantplan. (H&S 1996:3092) HSM-karton: Specifikationer, beregninger og korrespondance. Konstruktionstegninger ca. 48 stk. (Mir.) |
Tidligste år | 1902 |
Seneste år | 1957 |