Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1480,89 NRT 910,5 / 946,78 DW 1875 + 230 Klstr. -
BT - NT - IMO 1099202 Byg.nr. 0032
Byg.år 1891 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1891-04-04. Afleveret 1891-05-00. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 245-0, Lgd.o.st. 245-0, Br.p.sp. 35-4,5, Dybde m. 16-10 fod (værft). Maskine Dampmaskine 130 nHK, 600 iHK triple expansion maskine af værftets type.
TeknikFart 10,5 knob. Hoveddæk, quarterdæk og brodæk.
Person-infoKaptajn D. Remmarsen, fra nybyg. 1891-
Reg.by Riga Reg.land Letland Omdøbt fra - Omdøbt til VERA (Let.)
Rederi B. til rederiet Ljubow Steam Ship Company, Dundee, Skotland (UK). Solgt 1893 til Helmsing & Grimm, Riga, Letland, og næ. til VERA. Rederi
før - efter
Solgt 1918 til Baltic Shipping Company, Petrograd, USSR (Rusland), og næ. til FEDERATZIA. Solgt 1920 til Letlands regering, Riga, og næ. til DAUGAVA. Overtaget 1940 af Latvian Shipping Co. (USSR), Riga, uden næ. Udslettet fra register 1959 som formodet oph. 1955.
ReferencerFartøj BYG-03. HSM R-23. HSM R-42. ORG-N. H&S registr.H&S 1992:0323. H&S 1996:1253. H&S 1996:3032.
Bemærkninger(H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3032 = HSM R-23) Generalarrangement med opstalt, dæksplan, 2 tværsnit og rigtegning. (H&S 1992:0323 = HSM R-42) Middelspantplan. (H&S 1996:3032) HSM-karton: Specifikationshæfte. Lasteplan og nogle skitser.
Tidligste år
 
1891 Seneste år
 
1959