Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NBQJ / OUNM Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 390,22 NRT 244,13 DW 450 + 59 Klstr. -
BT - NT - IMO 5608971 Byg.nr. 0022
Byg.år 1889 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1889-10-26. Afleveret 1889-12-06. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 141,3 x 22,7 x 10,6 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 230 iHK, compound type fra værftet.
TeknikFart 8 knob, 1 dæk.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Østersøen D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Omb. 1898, forlænget på B&W Solgt 1901-01-04 R. til DFDS med skiftende hjs. Kbh., Ålborg, Odense og Horsens. Solgt 1949-03-19 til Petersen & Albeck for oph.
ReferencerFartøj BYG-03. H&S registr.H&S 1996:1253. H&S 1996:3021.
Bemærkninger(H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3021) HSM-karton: Specifikationshæfte. Konstruktionstegninger: 29 tegninger samt 2 breve. (Mir.)
Tidligste år
 
1889 Seneste år
 
1949