Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 660,25 NRT 417,42 DW 256 Klstr. -
BT - NT - IMO 5609502 Byg.nr. 0017
Byg.år 1889 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1889-03-23. Afleveret 1889-04-27. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 197-10. Lgd.o.st. 190-0, Br.o.sp. 27-4, Dybde m. 14-5 fod. Maskine Dampmaskine 100 nHK, 480 iHK, compoundmaskine af værftets type.
TeknikFart 10,77 knob. Hoveddæk og quarterdæk. 157 kul inkl. i DWt.
Person-infoKaptajn P. Blohm, fra nybygning, 1889-
Reg.by Hamburg Reg.land Tyskland Omdøbt fra - Omdøbt til NORDLAND (Ty.)
Rederi B. til rederiet H.M. Gehrckens, Hamburg, Tyskland. Rederi
før - efter
Solgt 1926 til Nordische Dampfer Reederei, Lübeck, og næ. til NORDLAND. Solgt 1947 til Egon Oldendorff, Lübeck, uden næ. Solgt 1939 til Paul Zoeke, Danzig, uden næ. Overført 1947 til P. Zoeke & P. Dohse, Hamburg, og næ. til SUNDSVALL Forlist 1950-04-27 på rejse fra Hamburg til Keflavik, grundstødt ud for Gardaskagi ved Reykjavik.
ReferencerFartøj BYG-03. H&S registr.H&S 1996:1253. H&S 1996:3017.
Bemærkninger(H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3017) HSM karton: Kapacitetsplan x 2.
Tidligste år
 
1889 Seneste år
 
1950