ID-nummer | 7517 |
Skibsnavn | VICTORIA |
Kend.bogstav. | NLQV |
Sam-kode | KSB-10551 |
Rig-Maskine | Bramsejlsskonnert 2-m. |
Brugstype | LST |
BRT | 107,03 |
NRT | 95,96 / 96 |
DW | 185 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | 0018 |
Byg.år | 1874 |
Værft | Skibsbygmester J. Ring Andersen. Bilbrev 1874-05-29. |
Byg.by | Svendborg |
Byg.land | Danmark |
Dimension | Dybde i last 9,8 fod (kend.) 78,9 x 19,2 x 9,5 feet (kend.) |
Maskine | Sejl. Bramsejlsskonnertrigning. |
Teknik | Mat. kravel af eg. 1 dæk, 2 master. Hækbygget, halvrundt spejl, galion med krølle. |
Person-info | Kaptajn C. Thomsen (Flg. 1920) |
Reg.by | Hellerup |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | SLESVIG |
Omdøbt til | MAJKEN (Sv.) |
Rederi | Overt. 1909-1910 af Victoria Jensen, Hellerup og næ. til VICTORIA |
Rederi før - efter | Solgt 1919 eller 1920-11-23 til kaptajn Tage Jönsson, Halmstad, Sverige, og næ. til MAJKEN. Forlist 1929. |
Referencer | KSB-11-0563. KOP-1. |
H&S registr. | H&S 1996:1227. |
Bemærkninger | (H&S 1996:1227 = KSB-11-0563) salgsdokument fra 1920-11-23. (Flg. 1895 til 1920) (Rosendahl-2) p.90. (Fred.manus.) Data overført til databasen. (StD-1) p.463. (StD-2) pp.462-464. (ID=3486) p.321f: Data. Skibet blev efter havariet i 1888 genopbygget og efter salget til Hellerup i 1909 tjente det senere en overgang som fyrskib ved Gedser. |
Tidligste år | 1910 |
Seneste år | 1929 |