Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTSJ / OZOC Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 4774 NRT 2900 DW 8720 Klstr. -
BT - NT - IMO 1172621 Byg.nr. 0304
Byg.år 1916 Værft B&W. Afløb 1915-12-22. Afleveret 1916-04-17. Reg.nr. D-30. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 407,8 x 54,2 x 33,4 / 37,6 feet (kend.) Lgd.o.a. 422,0 feet. Maskine Diesel 2600 iHK fra 2 stk. B&W 6-cyl. 4SA motorer til 2 skruer.
TeknikFart 10 knob. 2 dæk, shelterdæk type. 2 master, lille udstødsskorsten.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til OREGON I (UK)
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Overt. 1940-04-17 af Ministry of War Transport, London, og næ. til OREGON I. Management hos Stephens, Sutton Ltd., Newcastle. Lå sidst i april 1940 i Freetown, Vestafrika. Forlist 1945-01-04 efter grundstødning ved Bangore, Wilson's Point, Belfast.
ReferencerB&W K-060. UDR R-01. Årbog 1999-04. Årbog 2001-06. U2. (F2.) ORG-N. H&S registr.H&S 1996:2304. H&S 1996:1270. SR-foto 1959:0416.
Bemærkninger(H&S 1996:2304) Specifikationer for skrog og maskine. (Fred.) p.217. Forlist på rejse til St. Johns i Irske Hav ud for Belfast, hvor skibet grundstødte. (H&S 1996:1270) Tegning af rorpakdåse. (BOG) Årbog 1999 p.113, 124 + Årbog 2001 p.101. (Tortzen1-4) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1916 Seneste år
 
1945
Reference : Foto af OREGON, nu SAFE PHILIPINE ANCHORAGE
Reference : Foto af OREGON (I)