ID-nummer | 7435 |
Skibsnavn | VIDAR (II) |
Kend.bogstav. | NTGH / OXLD |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1353 |
NRT | 713 |
DW | 1233 + 117 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5603974 |
Byg.nr. | 0301 |
Byg.år | 1915 |
Værft | B&W. Afløb 1915-02-27. Afleveret 1915-05-06. Reg.nr. C-594. |
Byg.by | København |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 252,7 x 37,0 x 16,9 / 20,2 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 282 nHK, 1650 iHK, triple expansion type fra værftet. |
Teknik | 1 dæk, welldæk type, 2 master , 4 samsonposter, 4 lastrum, 4 luger. |
Person-info | - |
Reg.by | Esbjerg / Odense |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til DFDS, København. |
Rederi før - efter | Forlist 1940-01-31 på rejse fra Newcastle til Esbjerg i Nordsøen efter torpedering fra tysk ubåd U-21. |
Referencer | B&W K-060. Årbog 2000-06. F2. ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1996:2301. |
Bemærkninger | (H&S 1996:2301) Specifikationer for maskine. (Fred.) p.244: Forlist 1940-01-31 i Nordsøen af tyske U-21. 15 mand omkom. (BOG) Årbog 2000 p.94. (Tortzen2) p.430: Forlisposition 58-39 N og 002-00 W. (Tortzen4) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.19. |
Tidligste år | 1915 |
Seneste år | 1940 |