Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTGH / OXLD Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1353 NRT 713 DW 1233 + 117 Klstr. -
BT - NT - IMO 5603974 Byg.nr. 0301
Byg.år 1915 Værft B&W. Afløb 1915-02-27. Afleveret 1915-05-06. Reg.nr. C-594. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 252,7 x 37,0 x 16,9 / 20,2 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 282 nHK, 1650 iHK, triple expansion type fra værftet.
Teknik1 dæk, welldæk type, 2 master , 4 samsonposter, 4 lastrum, 4 luger.
Person-info-
Reg.by Esbjerg / Odense Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Forlist 1940-01-31 på rejse fra Newcastle til Esbjerg i Nordsøen efter torpedering fra tysk ubåd U-21.
ReferencerB&W K-060. Årbog 2000-06. F2. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:2301.
Bemærkninger(H&S 1996:2301) Specifikationer for maskine. (Fred.) p.244: Forlist 1940-01-31 i Nordsøen af tyske U-21. 15 mand omkom. (BOG) Årbog 2000 p.94. (Tortzen2) p.430: Forlisposition 58-39 N og 002-00 W. (Tortzen4) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.19.
Tidligste år
 
1915 Seneste år
 
1940
Reference : Foto af VIDAR (II)