Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRHV / OXOS Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA
BRT 1510 NRT 593 DW 300 + 130 Klstr. -
BT - NT - IMO 5607889 Byg.nr. 0271
Byg.år 1910 Værft B&W. Afløb 1910-01-00. Prøvetur 1910-02-19. Afleveret 1910-02-00. (Reg. hos reder 1910-02-11 A.+R.) Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 290,0 x 48,6 x 17,2 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 370 nHK, 1850 iHK, triple expansion af værftets type, 2 maskiner til dobbelt skrue.
TeknikFart 13 knob. Jernbanefærge, 1 dæk, 2 spor på i alt 157,25 meter. 1200 pax.
Person-info-
Reg.by Korsør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DSB, København. Rederi
før - efter
Minesprængt 1940-04-17 i Storebælt, lettere beskadiget. Oph. 1948-02-02 R. udslettet, Petersen & Albeck, København.
ReferencerDSB. B&W K-058. B&W R-10. CASSE K-03. FEN-05-0717. FEN-05-0761. H2. B2. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:2271. H&S 1996:5103. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:2271) Specifikationer til skrog og maskine. (B&W R-10) generalarrangement. (Fred.) (H&S 1996:5103 = CASSE K-03) Generalarrangement DSB-tryk i kopi. (Mir.) (FEN-05-0761) Planer og snit fra DSB (på A3). (Krigsforlis) nr.48. Havareret 1940-04-17 0,5 sm W for Nygrund i Storebælt efter minesprængning.
Tidligste år
 
1910 Seneste år
 
1948
Reference : Foto af ODIN
Reference : Tegningsblade med snit og planer for S/S ODIN.