Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYXB Sam-kode SAM-0495 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1709 NRT 1014 DW 2260 + 240 Klstr. -
BT - NT - IMO 5604440 Byg.nr. 0266
Byg.år 1918 Værft B&W. Afløb 1917-12-15. Afleveret 1918-02-22. Reg.nr. C-215. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 255,0 x 37,2 x 17,6 / 20,6 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 750 iHK, triple expansion type. 2 kedler.
TeknikFart 9 knob. 2 dæk, welldæk type med løftet agterdæk.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra ACTIV Omdøbt til AMALIE C. ERTEL (Ty.)
Rederi Solgt 1934-05-05 A. til D.F.K. D/S A/S, København og næ. til SCANDIA. Havareret 1949-03-27 i Østersøen ved minesprængning. Rederi
før - efter
Solgt 1954-02-10 A. til Ertel Reederei, Bremen og næ. til AMALIE C. ERTEL. Kollision 1958-11-26 på rejse fra Bordeaux til Hamburg ved fyrskibet ELBE 2. Kolliderede med TULANE. Efter havariet kondemneret.
ReferencerB&W K-058. FEN-13-1824. H2. B2. KOP-3. H&S registr.H&S 1996:2266. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:2266) Specifikationer til skrog og maskine. (Fred.) p.57: Kontraheret af Skandia D/S A/S, kontrakt overt. af Dannebrog D/S A/S og solgt til Kjøbenhavns Bunkerkul Depot A/S. (FEN-13-1824) Foto som SKINFAXE. (Tortzen2) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.715. (Søulyk.) 1949 nr.317. Forlisposition 1949-03-27 var 5 sm NNE for Heisternes Fyr. Maskineriet beskadiget.
Tidligste år
 
1934 Seneste år
 
1958

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1918 - 1925 RASK NVTF / OYXB B. til Kjøbenhavns Bunkerkul Depot A/S, København.
1925 - 1929 SKINFAXE (III) NVTF / OYXB Solgt 1925-02-16 R. til Schack Steenberg & Co. A/S, København og næ. til SKINFAXE. Solgt 1925-05-02 A. til Skandia D/S A/S, Kbh. ved A. Erlandsen.
1929 - 1934 ACTIV NVTF / OYXB Solgt 1929-01-26 A. til Activ D/S A/S, Korsør og næ. til ACTIV.
1934 - 1958 OYXB Solgt 1934-05-05 A. til D.F.K. D/S A/S, København og næ. til SCANDIA. Havareret 1949-03-27 i Østersøen ved minesprængning.