Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPTV / OYGD Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 1775 / 1866 NRT 868 / 915 DW 945 + 159 / 900 + 150 Klstr. -
BT - NT - IMO 5602676 Byg.nr. 0251
Byg.år 1906 Værft B&W. Afløb 1906-06-22. Afleveret 1906-08-15. Reg.nr. A-63. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 273,0 x 38,2 x 22,8 / 26,1 feet (kend.) Maskine Dampmaskine, 485 nHK, 2450 iHK, triple expansion type fra værftet.
TeknikFart 15 knob, 2 dæk, awningdæk type, 2 master, 1 samsonpost, 3 luger, 2300 pax på 1. og 2. kl. og 220 pax på dæk.
Person-info-
Reg.by Esbjerg / København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til VIRONIA (Est.)
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Solgt 1938-09-28 R. til Pärnu Laeva, Tallinn, Estland og næ. til VIRONIA. Forlist 1941-08-28 ud for Cape Juminda efter minesprængning. Forlisposition 59.45,41 N og 025.16,75 E.
ReferencerB&W K-057. UDR R-01. FEN-04-0508. Årbog 1982-06. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:2251. 1996:1270. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:2251) Specifikationer til skrog og maskine. (Fred.) p.475. (H&S 1996:1270) Tegning af rorpakdåse. (ELI) (Søulyk.) Der er søulykker registreret i: 1908, 1912, 1922, 1925, 1926, 1927, 1929, 1931, 1933, 1937. (Vikingen) 1926 hft. 3 p.12 om kollision 1926-02-12 med sandpumper GRAADYB. (Dansk Søfartstidende) 1938-09-29: Salg til Estland. (Nyborg Avis) 1906-09-08 om prinsen, der blev konge. (BOG) Årbog 1982 p.112. (Mir.)
Tidligste år
 
1906 Seneste år
 
1941
Reference : Foto af KONG HAAKON
Reference : Foto af KONG HAAKON