ID-nummer | 7362 |
Skibsnavn | UION |
Kend.bogstav. | NCMQ |
Sam-kode | KSB-10538 |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | BJÆRG |
BRT | 136,2 |
NRT | 78,29 |
DW | - |
Klstr. | 51 / 68 |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | 0086 |
Byg.år | 1858 |
Værft | Motoala Mekaniska Verkstad, Lindholmen. Afleveret 1858-05-00. Bilbrev 1858-05-21. |
Byg.by | Göteborg |
Byg.land | Sverige |
Dimension | 99,9 x 21,5 x 11,5 fod (kend.) 97,0 x 19,9 x 11,2 fod? (MunchausIII) |
Maskine | Sejl + Dampmaskine 55 nHK, 160 iHK fra værftet. Senere 210 iHK compound type. |
Teknik | Mat. klink af jern, 1 dæk, 2 master, rundt spejl, glat stævn. Bjærgningsdampskib. |
Person-info | - |
Reg.by | Skagen |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | SKANDINAVIEN |
Omdøbt til | NICOLAI (Rus.) |
Rederi | Solgt 1911-06-01 A. til Union D/S A/S, Skagen og næ. UNION. |
Rederi før - efter | Solgt 1912-05-18 R. til Kattegat D/S A/S, Skagen. Solgt 1913-03-25 R., skødedato 1913-03-14, til A. Morosoff, Archangels, Rusland og næ. NICOLAI. Overtaget 1915-08-00 af russiske flåde og omb. til minestryger, og næ. til SVIATOI NIKOLAI. Forlist 1915-12-20 nord for Gorlo efter havari i havisen. |
Referencer | KSB-11-0537. KOP-1. |
H&S registr. | H&S 1996:1227. |
Bemærkninger | (H&S 1996:1227 = KSB-11-0537) salgsdokument fra 1913-02-18 for navnet UNION. (Fred.) p.36: Data. Sunket 1860-05-11 i Vänern og solgt til Dk. Kommercelæster målt til hhv. S/S og sejlskib. Vrag repareret på B&W. Omb. 1881, nye mål: 139,09 BRT, 136 NRT, 125 + 34 DWt. Flere senere ommålinger med afvigende mål. (ID3484) p.125: Data og kilder. |
Tidligste år | 1911 |
Seneste år | 1915 |