Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NCMQ Sam-kode KSB-10538 Rig-Maskine Dampskib Brugstype BJÆRG
BRT 136,2 NRT 78,29 DW - Klstr. 51 / 68
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0086
Byg.år 1858 Værft Motoala Mekaniska Verkstad, Lindholmen. Afleveret 1858-05-00. Bilbrev 1858-05-21. Byg.by Göteborg Byg.land Sverige
Dimension 99,9 x 21,5 x 11,5 fod (kend.) 97,0 x 19,9 x 11,2 fod? (MunchausIII) Maskine Sejl + Dampmaskine 55 nHK, 160 iHK fra værftet. Senere 210 iHK compound type.
TeknikMat. klink af jern, 1 dæk, 2 master, rundt spejl, glat stævn. Bjærgningsdampskib.
Person-info-
Reg.by Skagen Reg.land Danmark Omdøbt fra SKANDINAVIEN Omdøbt til NICOLAI (Rus.)
Rederi Solgt 1911-06-01 A. til Union D/S A/S, Skagen og næ. UNION. Rederi
før - efter
Solgt 1912-05-18 R. til Kattegat D/S A/S, Skagen. Solgt 1913-03-25 R., skødedato 1913-03-14, til A. Morosoff, Archangels, Rusland og næ. NICOLAI. Overtaget 1915-08-00 af russiske flåde og omb. til minestryger, og næ. til SVIATOI NIKOLAI. Forlist 1915-12-20 nord for Gorlo efter havari i havisen.
ReferencerKSB-11-0537. KOP-1. H&S registr.H&S 1996:1227.
Bemærkninger(H&S 1996:1227 = KSB-11-0537) salgsdokument fra 1913-02-18 for navnet UNION. (Fred.) p.36: Data. Sunket 1860-05-11 i Vänern og solgt til Dk. Kommercelæster målt til hhv. S/S og sejlskib. Vrag repareret på B&W. Omb. 1881, nye mål: 139,09 BRT, 136 NRT, 125 + 34 DWt. Flere senere ommålinger med afvigende mål. (ID3484) p.125: Data og kilder.
Tidligste år
 
1911 Seneste år
 
1915
Reference : Salgsdokument for skibet:

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1860 - 1911 SKANDINAVIEN NCMQ B. til A.F. Ericson jr., Vänersborg, som F.H. AF CHAPMAN. Forlist 1860-05-11 på Vänern efter kollision med S/S FREYA.
1911 - 1915 NCMQ Solgt 1911-06-01 A. til Union D/S A/S, Skagen og næ. UNION.