Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NQMG Sam-kode KSB-10468 Rig-Maskine Skonnert 3-m. Brugstype LST
BRT 63 / 64 NRT 47 / 49 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0101
Byg.år 1907 Værft Skibsbygmester Johannes Ring Andersen. Byg.by Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 73,7 x 19,6 x 6,9 feet (kend.) Dybde i last 6,9 feet (kend.) Maskine Sejl. Slettopskonnertrigning. + Diesel 24 iHK motor.
TeknikMat. kravel af eg og fyr, 1 dæk, 2 master.
Person-infoKaptajn P.W. Andersen, Gåbense (Flg. 1909). Kaptajn J. Jensen, 1910 (H&S61 p.23). Kaptajn T. Andersen (Flg. 1913-1917). Kaptajn Martin Emil Lassen, 1917 til forliset.
Reg.by Kalundborg / Gåbense Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til P.W. Andersen, Gåbense. Rederi
før - efter
Solgt 1916 til rederiet Odense ved C.F. Nielsen, Odense, hjst. Kalundborg og uden næ. (Flg. 1917) sidste år i Listen. Forlist 1917-07-06 på rejse fra København til Island i Nordsøen ved beskydning fra tysk ubåd på position ca. 70 sm W for Utsire.
ReferencerKSB-10-0391. Årbog 1961-02. F1. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1227.
Bemærkninger(KSB-10-0391) salgsdokument fra 1917-04-12. (Flg.) 1911 + 1917. (BOG) Optræder i årbog 1961 p.23-48. (Skibsforlis 1914-1918) nr.179. Besætningen kom ved forliset i båden under beskydning og efter 36 timers roning ankom de alle til Tarmager i Norge, hvor de blev taget om bord i norsk torpedobåd DRISTIG og derfra sejlet med lejet motorbåd til Stavanger.
Tidligste år
 
1907 Seneste år
 
1916
Reference : Salgsdokument for skibet:

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-10468