Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NVQJ Sam-kode KSB-10441 Rig-Maskine Bramsejlsskonnert 4-m Brugstype LST
BRT 324,05 NRT 292,37 DW 560 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0045
Byg.år 1917 Værft Skibsbygmester Anders Jensen, Øxenbjerg. Reg.nr. P-21. Byg.by Svendborg Byg.land Danmark
Dimension Dybde i last 13,3 feet (kend.) Maskine Sejl. Bramsejlsskonnertrigning 4-m.
TeknikMat. kravel af eg, bøg og fyr. 1 dæk, 4 master.
Person-infoKaptajn Jens Bernhard Jørgensen, 1922 til skibets forlis (omkom).
Reg.by København / Thurø / Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra YRSA Omdøbt til -
Rederi Solgt 1917 til Oregon D/S A/S ved S.P. Larsen, København og næ. til LYNÆS. (Senere ejet af A/S ved AES, se næste felt). Rederi
før - efter
Solgt 1918-05-10 til KSB. (KSB-10-0338) og fik tre københavnske ejere, inden skibet 1920 blev solgt til A/S Petersen & Jensen Korn- og Foderstoffer, Svendborg. Samme år videresolgt til Rederiaktieselskabet Lynæs ved skibsreder A.E. Sørensen = AES, Svendborg, hvis far Martin Sørensen var aktionær. Solgt 1923 til andet Partrederi i Svendborg. Forlist efter afgang 1923-12-31 Swansea på rejse til Lissabon med kul. Borteblevet.
ReferencerKSB-10-0338. ORG-0. H&S registr.H&S 1996:1227.
Bemærkninger(H&S 1996:1227 = KSB-10-0338) salgsdokument fra 1918-05-10. (Fred.) ikke medtaget. (Holm89) Omtalt p.50. Forsvundet efter afsejling 1923-12-31 fra Swansea. (BogID3498) p.26: Ved forliset omkom hele besætningen på 8 mand. Foto af skibet med sejlene sat. (AES-bogen 1959) p.54: Foto af skibet med fuld sejlføring. Aktiebrev gengivet. (ID=3486) p.272: Data.
Tidligste år
 
1917 Seneste år
 
1923
Reference : Salgsdokument for skibet:

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1917 - 1923 NVQJ Solgt 1917 til Oregon D/S A/S ved S.P. Larsen, København og næ. til LYNÆS. (Senere ejet af A/S ved AES, se næste felt).
1917 - 1917 YRSA NVQJ B. til Yrsa Rederi-A/S, Thurø med navnet YRSA og reder R.S. Hansen, Thurø.