Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OVTU Sam-kode KSB-10405 Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 285,80 / 537 NRT 127,58 / 369 DW 480 / 702 Klstr. -
BT - NT - IMO 5018844 Byg.nr. 0538
Byg.år 1950 Værft Werft Nobiskrug GmbH. Afløb 1950-09-23. Afleveret 1950-11-00. Reg.nr. D-1718. Byg.by Rendsburg Byg.land Tyskland
Dimension 162,4 x 26,5 x 7,4 feet (kend.) Maskine Diesel, 500 iHK 8-cyl. 4SA MaK motor.
TeknikFart 9 knob, 2 dæk, åben - lukket shelterdæk type. 1 lastrum, 2 luger, maskine og aptering agter.
Person-info-
Reg.by Søby Reg.land Danmark Omdøbt fra VÄRMLAND (Ty.) ex ANNCHEN FELTER (Ty.) ex EIKE KNUDSEN (Ty.) Omdøbt til ASVIG
Rederi B. til Tysk rederi i Rendsburg, 1953 af lübeck og 1964 af Hamburg. Indfl. fra Tyskland 1969-04-15 R. til Partrederi i Ålborg og næ. til SKALA. Rederi
før - efter
Solgt 1970-06-25 R. til Partrederi Søby, BR skibsfører Frode Lund, Søby uden næ. Solgt 1974-08-19 R. til Partrederi i Kalundborg, BR skibsmægler Jørgen Schultz, Kalundborg og næ. ASVIG
ReferencerKSB-21-0219. ORG-0. H&S registr.H&S 1996:1242.
Bemærkninger(H&S 1996:1242 = KSB-21-0219) Kapacitetsplan, apteringstegning i stor målestok, foto, flere miniplaner under navnet TALADI. (Fred.) p.13. (Mir.) (DMA-Reg.)
Tidligste år
 
1969 Seneste år
 
1974

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1969 - 1974 OVTU B. til Tysk rederi i Rendsburg, 1953 af lübeck og 1964 af Hamburg. Indfl. fra Tyskland 1969-04-15 R. til Partrederi i Ålborg og næ. til SKALA.
1974 - 1977 ASVIG OVTU Solgt 1974-08-19 R. til Partrederi i Kalundborg, BR. hos skibsmægler Jørgen Schultz, Kalundborg og næ. til ASVIG.
1977 - 1981 METTE JENSEN OVTU Solgt 1977-07-00 Partrederi i Ålborg, BR. hos skibsmægler Chr. Jensen, Ålborg og næ. til METTE Jensen.
1981 - 1982 RIKKE GRENIUS OVTU Solgt 1981-03-00 Partrederi, BR. hos Jens Chr. Møller, Sæby og næ. til RIKKE GRENIUS.
1983 - 2006> TALADI OVTU2 Solgt 1982-12-00 skibsfører Steve Høgh Andersen, Strandby og næ. til TALADI.