Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPJL / OUMY Sam-kode SAM-0496 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1502 NRT 930 DW 2310 + 140 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0435
Byg.år 1905 Værft Scheepswerf v/h Jan Smit & Co. Byg.by Alblasserdam Byg.land Holland
Dimension 251,4 x 37,8 x 16,3 / 19,4 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 800 iHK, triple expansion type fra Mij. de Schelde Vlissingen.
Teknik2 dæk welldæk type.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra ULRIK HOLM Omdøbt til MAREZA Z
Rederi B. til Progress D/S A/S, København. Overt. 1940 Ministry of War Transport. Tilbagelev. 1945 til Progress. Efter grundstødning 1946 repareret og i 1946 næ. til RIGMOR Rederi
før - efter
Solgt 1951-05-02 R. til Mario Zoboli, Genoa, Italien og næ. MAREZA Z.
ReferencerKOP-1. H&S registr.H&S 2011:0399.
Bemærkninger(2011:0399) Konstruktionstegninger med videre. (Fred.) Grundstødt 1945-12-16. Rep. Aalborg Skibsværft. 1946-10-01 næ. RIGMOR og ommålt til 1579 BRT, 912 NRT, 2310 + 140 DW.
Tidligste år
 
1905 Seneste år
 
1945

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1905 - 1945 NPJL / OUMY B. til Progress D/S A/S, København. Overt. 1940 Ministry of War Transport. Tilbagelev. 1945 til Progress. Efter grundstødning 1946 repareret og i 1946 næ. til RIGMOR
1905 - 1945 ULRIK HOLM NPJL / OUMY B. til Progress D/S A/S, København.