ID-nummer | 7063 |
Skibsnavn | RIGMOR |
Kend.bogstav. | NPJL / OUMY |
Sam-kode | SAM-0496 |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1502 |
NRT | 930 |
DW | 2310 + 140 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | 0435 |
Byg.år | 1905 |
Værft | Scheepswerf v/h Jan Smit & Co. |
Byg.by | Alblasserdam |
Byg.land | Holland |
Dimension | 251,4 x 37,8 x 16,3 / 19,4 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 800 iHK, triple expansion type fra Mij. de Schelde Vlissingen. |
Teknik | 2 dæk welldæk type. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | ULRIK HOLM |
Omdøbt til | MAREZA Z |
Rederi | B. til Progress D/S A/S, København. Overt. 1940 Ministry of War Transport. Tilbagelev. 1945 til Progress. Efter grundstødning 1946 repareret og i 1946 næ. til RIGMOR |
Rederi før - efter | Solgt 1951-05-02 R. til Mario Zoboli, Genoa, Italien og næ. MAREZA Z. |
Referencer | KOP-1. |
H&S registr. | H&S 2011:0399. |
Bemærkninger | (2011:0399) Konstruktionstegninger med videre. (Fred.) Grundstødt 1945-12-16. Rep. Aalborg Skibsværft. 1946-10-01 næ. RIGMOR og ommålt til 1579 BRT, 912 NRT, 2310 + 140 DW. |
Tidligste år | 1905 |
Seneste år | 1945 |