Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPJL / OUMY Sam-kode SAM-0496 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1502 NRT 930 DW 2310 + 140 Klstr. -
BT - NT - IMO 1167457 Byg.nr. 0435
Byg.år 1905 Værft Scheepswerf v/h Jan Smit & Co. Afleveret 1905-09.00. Byg.by Alblasserdam Byg.land Holland
Dimension 251,4 x 37,8 x 16,3 / 19,4 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 800 iHK, triple expansion type fra Mij. de Schelde Vlissingen.
TeknikFart 9 knob. 2 dæk welldæk type.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til RIGMOR
Rederi B. til Progress D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Var 1940-04-09 i Blyth, lastede kul til Danmark. Beslaglagt af England, Ministry of War Transport. Lå sidst i april 1940 i Blyth. Overdraget 1940-05-00 i Rouen til Frankrig og næ. til SAINTE ISABELLE, Marseilles. Kom 1943-01-00 tilbage til England. Tilbagelev. 1945-10-06 til Progress. Efter grundstødning 1946 repareret og i 1946 næ. RIGMOR.
ReferencerÅrbog 1999-04. U2. ORG-0. H&S registr.H&S 2011:0399.
Bemærkninger(2011:0399) Konstruktionstegninger med videre. (MK 20) 1998: Artikel af Chr. Lund om skibe under fransk kontrol i WW2 side 47-62 med angivelse af datoer for aktiviteter i WW2. (Fred.) Grundstødt 1945-12-16. Rep. Aalborg Skibsværft. 1946-10-01 næ. RIGMOR og ommålt til 1579 BRT, 912 NRT, 2310 + 140 DW. (BOG) Årbog 1999 p.145. (Tortzen1-4) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1905 Seneste år
 
1945

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1905 - 1945 RIGMOR NPJL / OUMY B. til Progress D/S A/S, København. Overt. 1940 Ministry of War Transport. Tilbagelev. 1945 til Progress. Efter grundstødning 1946 repareret og i 1946 næ. til RIGMOR
1905 - 1945 NPJL / OUMY B. til Progress D/S A/S, København.