Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OXUF Sam-kode KSB-10312 Rig-Maskine Motorskib Brugstype PA
BRT 1599 NRT 506 DW 622 Klstr. -
BT - NT - IMO 7618246 Byg.nr. 0128
Byg.år 1977 Værft Combiship BV. Scheepswerf. Afløb 1977-04-08. Afleveret 1977-07-00. Reg.nr. A-352. Byg.by Hoogezand Byg.land Holland
Dimension 63,51 x 15,87 x 10,14 meter (Lpp.) (LR) Maskine Diesel 3600 iHK fra 2 stk. 6-cyl. 4SA Atlas-MaK motorer til 2 skruer.
TeknikFart 15 knob, 2 dæk, bovport, hækport, rampe, roro-type. 600 pax, 82 bilenheder.
Person-info-
Reg.by Bagenkop Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til I/S L.K.L. af 1/6 1976, Peløkke pr. Rudkøbing som LANGELAND 2 og 1978-03-00 næ. til LANGELAND II. Rederi
før - efter
Solgt 1989 og næ. til SOLIDOR II. Solgt 1995 og næ. til SOLIDOR 2. Nedrigget 2011 til PRAM.
ReferencerKSB-18-0140. H&S registr.H&S 1996:1242.
Bemærkninger(H&S 1996:1242 = KSB-18-0140) Omtale fra Conoship, 2 fotos, miniplan for skibet m.m.
Tidligste år
 
1978 Seneste år
 
2011
Reference : Omtale fra Conoship, 2 fotos, miniplan for skibet m.m.

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1976 - 1978 LANGELAND TO / LANGELAND 2 OXUF B. til I/S L.K.L. af 1/6 1976, Peløkke pr. Rudkøbing som LANGELAND 2.
1978 - 2011 OXUF B. til I/S L.K.L. af 1/6 1976, Peløkke pr. Rudkøbing som LANGELAND 2 og 1978-03-00 næ. til LANGELAND II.