Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPKC / OUHA Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1471 NRT 866 DW 2366 + 134 Klstr. -
BT - NT - IMO 5602451 Byg.nr. 0126
Byg.år 1905 Værft Wood, Skinner & Co. Afløb 1905-06-29. Afleveret 1905-09-00. Byg.by Newcastle Byg.land England
Dimension 252,0 x 38,2 x 16,1 / 19,2 feet (kend.) Lgd.o.a. 261,6 feet. Maskine Dampmaskine 167 nHK, 800 iHK, triple expansion maskine fra North Eastern Marine Engine Works, Newcastle.
Teknik2 dæk, welldæk type, 4 luger, 2 master.
Person-infoBesætning 21 mand. Kaptajn T.V. Stabell (1923)
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Steam D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Solgt 1909-08-05 R. til Codan D/S A/S, København, ved likvidationen overt. 1913 af Gorm D/S A/S, Kbh. Solgt 1920-05-08 R. til DFDS, overt. 1920-07-18. Forlist 1935-01-26 ved indsejlingen til Swansea efter kollision med CLAN MACDOUGALL.
ReferencerORG-N. REF-17-1537. FEN-04-0486. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(REF-17-1537) Avisartikel om HJORTHOLM strandede på Skagen Rev juleaften 1923. (Fred.) Forlist 1935-01-26 ud for Swansea efter kollision med CLAN MACDOUGALL. (Søulyk.) 1917 p.72: Kollision 1917-11-09 med DRONNING MARGRETHE, ID=9246, af København ved Bergen. (Mir.)
Tidligste år
 
1905 Seneste år
 
1935
Reference : HJORTHOLM strandede på Skagen Rev juleaften 1923
Reference : Foto af HJORTHOLM (I)