Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFHM Sam-kode KSB-10232 Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 1103 NRT 794 DW 1210 Klstr. -
BT - NT - IMO 3005749 Byg.nr. 0057
Byg.år 1870 Værft B&W. Afløb 1870-06-00. Afleveret 1870-08-17. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 212,8 x 28 x 15,6 fod (kend.) Maskine Dampmaskine, 120 nHK, 500 iHK, 4-cyl. compoundmaskine fra værftet.
TeknikMat. klink af jern. Fart 9,5 knob. 1 dæk, welldæk type, 3 master, skonnertrigget.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra VERA Omdøbt til JOHN (Sv.)
Rederi Solgt 1912-12-10 R. til Baltic D/S A/S, Kbh. ved Brix Hansen & Co., Kbh. næ. 1913-03-17 R. til JOHN. Solgt 1915 til partrederiet Dampskibet John, København. Rederi
før - efter
Solgt 1914-10-27 A. til Partrederi i København ved Brix Hansen & Co., Kbh. Solgt 1915-10-19 A. til Carl Werner, Stockholm, Sverige, uden næ. Solgt 1916 til N. Osterman, Stockholm, uden næ. Solgt 1918 til Baltiska Rederi A/B, Stockholm, uden næ. Solgt 1919 til Carl Werner, Stockholm, uden næ. Solgt 1920 til Cia Naviera "Iturri", Bilbao, og næ. til ITURRI URDINA. Solgt 1926 til Miguel Mico, Valencia, og næ. til JOSEFA. Oph. 4. kvartal 1930.
ReferencerKSB-10-0295. KOP-2. H&S registr.H&S 1996:1227.
Bemærkninger(H&S 1996:1227 = KSB-10-0295) salgsdokument fra 1915-09-00. (Fred.) p.240: Omb. 1886, nye mål: BRT 1099, NRT 673, DW 1040+170; kend. 218,8 x 30,1 x 16,1 fod.
Tidligste år
 
1912 Seneste år
 
1930

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1870 - 1902 ROLF (I) NFHM B. 1870 til Partrederiet D/S Danmark, København. Overtaget 1871-03-28 af Danmark D/S A/S, København.
1902 - 1912 VERA NFHM Solgt 1902-10-27 A. til Phønix D/S A/S, København.
1912 - 1930 NFHM Solgt 1912-12-10 R. til Baltic D/S A/S, Kbh. ved Brix Hansen & Co., Kbh. næ. 1913-03-17 R. til JOHN. Solgt 1915 til partrederiet Dampskibet John, København.