ID-nummer | 6722 |
Skibsnavn | JOHN |
Kend.bogstav. | NFHM |
Sam-kode | KSB-10232 |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | PA / LST |
BRT | 1103 |
NRT | 794 |
DW | 1210 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 3005749 |
Byg.nr. | 0057 |
Byg.år | 1870 |
Værft | B&W. Afløb 1870-06-00. Afleveret 1870-08-17. |
Byg.by | København |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 212,8 x 28 x 15,6 fod (kend.) |
Maskine | Dampmaskine, 120 nHK, 500 iHK, 4-cyl. compoundmaskine fra værftet. |
Teknik | Mat. klink af jern. Fart 9,5 knob. 1 dæk, welldæk type, 3 master, skonnertrigget. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | VERA |
Omdøbt til | JOHN (Sv.) |
Rederi | Solgt 1912-12-10 R. til Baltic D/S A/S, Kbh. ved Brix Hansen & Co., Kbh. næ. 1913-03-17 R. til JOHN. Solgt 1915 til partrederiet Dampskibet John, København. |
Rederi før - efter | Solgt 1914-10-27 A. til Partrederi i København ved Brix Hansen & Co., Kbh. Solgt 1915-10-19 A. til Carl Werner, Stockholm, Sverige, uden næ. Solgt 1916 til N. Osterman, Stockholm, uden næ. Solgt 1918 til Baltiska Rederi A/B, Stockholm, uden næ. Solgt 1919 til Carl Werner, Stockholm, uden næ. Solgt 1920 til Cia Naviera "Iturri", Bilbao, og næ. til ITURRI URDINA. Solgt 1926 til Miguel Mico, Valencia, og næ. til JOSEFA. Oph. 4. kvartal 1930. |
Referencer | KSB-10-0295. KOP-2. |
H&S registr. | H&S 1996:1227. |
Bemærkninger | (H&S 1996:1227 = KSB-10-0295) salgsdokument fra 1915-09-00. (Fred.) p.240: Omb. 1886, nye mål: BRT 1099, NRT 673, DW 1040+170; kend. 218,8 x 30,1 x 16,1 fod. |
Tidligste år | 1912 |
Seneste år | 1930 |