Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NLGW Sam-kode ELI-00016 Rig-Maskine Skonnert Brugstype LST
BRT 129,82 / 130 / 135 NRT 111,58 / 128 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0032
Byg.år 1874 Værft Skibsbygmester Peter Troensegaard, Saugskær. Bilbrev 1874-03-16. Byg.by Thurø, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 91,5 x 20,8 x 10,2 fod (Fred.) 88,9 x 20,2 x 9,9 fod (Malling) Maskine Sejl. Skonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master. Hækbygget, halvrundt spejl, middelfyldg stævn.
Person-infoKaptajn C. Poulsen, Svendborg. Kaptajn C.M. Andreasen, Gudme. Kaptajn Carl Alfred Emil Gertz, Svendborg. Kaptajn H.J. Hansen, Svendborg.
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Partrederi ved kulgrosserer Niels Jensen, Svendborg, og med H. Bentzien og J.L. Jørgensen. Rederi
før - efter
BR. fra 1880-06-12 H. Bentzien, Svendborg; fra 1894-01-01 var enkefru Andrea Sine Jørgensen BR; bestyrende reder fra 1889-09-12 J. Jørgensen, Svendborg; fra 1902-11-11 Jens Lauritz Jensen, Svendborg; fra 1905-05-20 Rasmus Wilhelm Rasmussen, Sbg. Forlist 1916-11-19 på rejse fra Tønsberg til Newcastle. Sunket ud for Berwick on Tweed.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(ELI) (Fred.) p.74: Byggeoplysninger. (Rosendahl-2) p.68. Afsejlede 1916-11-14 fra Tønsberg og strandede under en orkan 1916-11-19 ved Berwick; (StD-3) p.285. (ID=3486) p.133: Ved forliset blev der etableret forbindelse med raketapparat fra kysten, og besætningen blev bjærget via redningsstol. Skibet kondemneret. (ID=491) p.273.
Tidligste år
 
1874 Seneste år
 
1916

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = ELI-00016